עמוד:224

פעילות הקלוז – הטקסטים המלאים " זאת דעתי , ומה דעתך ? " - פעילות מתוקשבת 12 שלום המורה , היום הסתכלתי ביומן התלמיד של בני אסף . ראיתי את ההערות שרשמת בו מאז תחילת הלימודים , אסף פטפט ! אסף התעצל ! אסף שכח ! אסף הפריע ! לא הביא ! קשקש ! אסף לא הקשיב ! התפרע ! התרשל ! התחצף ! ההערות רשומות ביומן בכתב יד , וחתימתי מאשרת , כי קבלתי אותן ואשוחח עם אסף , ואשתדל שהדבר לא יקרה שנית . ישנן כל מיני אימהות , ואת המורה , מכירה את כולן . ישנן אימהות , המ שוכנעות שהבן שלהן צודק תמיד . הוא לא אשם בעיניהן אף פעם בשום דבר והמורה היא זו שטועה תמיד . סתם נטפלת . אימהות אחרות בטוחות שההיפך נכון , והמורה תמיד צודקת . אם המו רה מתלוננת , סימן שהתלמיד אשם , משום שמורות פשוט אינן מסוגלות לטעות . ישנן אימהות כאלה ואחרות וגם א ני אימא . מה אני חושבת על ההערות ביומן ? אני חושבת שהן מספרות את האמת , אבל לא את כל האמת . כי לפעמים אסף חרוץ ואוהב ללמוד , לפעמים עוזר לחברים ויש לו רעיונות יפים . ובכל - זאת לא כתוב בשום מקום ביומן : אסף השתתף בשיעור ! אסף התעניין ! אסף זכר ! השתדל ! היה נחמד היו ם במיוחד ! תארי לעצמך שהיית רושמת ביומן שלו גם הערות אמתיות כאלה . כמה הייתי שמחה לחתום עליהן . בברכה , אימא של אסף . על פי : נירה הראל , " מכתב למורה " , מתוך : אמא של אסף כותבת מכתבים , , 1987 הוצאת שבא . © כל הזכויות שמורות למחברת ול אקו "ם

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר