עמוד:223

אצבע אבק והדודה , סימני השאלה סביב האם . המספר אינו מוסיף על הפרטים הנמסרים מנקודת מבטה של הילדה בת השתים עשרה . רק דברים שהיא עדה להם נמסרים לקורא . כדאי להציע לתלמידים לחשוב איך הסופרת יוצרת אווירה של פנטזיה , למרות שהמציאות דומה מאוד למציאות שלנו : שמות יוצאי דופן , המעטה בפרטים , אוו ירה של סודיות ושל פחד , יצירת עולם לא בטוח ( חלק מהשוטרים מזלזלים בתלונות ואחרים מוותרים על חקירה מתוך פחד ) . לאחר קריאת הפרקים הראשונים כדאי לשלוח את ה תלמידים לקריאה עצמאית , ובעקבותיה להציע להם לבחור דמות שסקרנה אותם , לשער את המשך העלילה או להציע המשך משל עצמם . כסיכום , כדאי להציע לתלמידים להיזכר בספרים שקראו ואהבו ולחשוב לאיזה מהם היו רוצים להיכנס – ומדוע . מה יהיה תפקידם שם ? מה ירצו לשנות ואיך ישפיעו על העלילה ? איזה גיבור ירצו להעביר למציאות שהם חיים בה ? מדוע ? למתעניינים כדאי להמליץ על קריאת הספר הסיפור שלא נגמר מאת מיכאל אנדה . גם במרכזו ספר המשפיע על חיי הגיבור שמניע את העלילה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר