עמוד:169

" והגדת לבנך " ( עמ ' 202 בספר לתלמיד ) בפרק " והגדת לבנך " שני חלקים : החלק הראשון עוסק בהגדה של פסח , מן הפן העיוני ומן הפן החזותי . בחלק זה התלמידים פוגשים טקסט מידע העוסק בסדר ההגדה תוכנה ומנהגיה , הקטע - " עבדים היינו " מספק הצצה אל ההגדה עצמה ואל לשונה הייחודית , ולסיום פעילות השוואה המבוססת על צפייה בדפים מאוירים מהגדות שונות , ומלווה בטקסט מידע קצר על הגדות מאוירות . החלק השני של הפרק , עבדות בעולם המודרני , מתמקד בהיבט אח ר של חג הפסח – היותו גם חג החירות . הנושא מוצג לתלמידים באמצעות טקסט רב - היצגי , והפעילויות עוסקות ב מיזוג מידע , הסקת מסקנות וכתיבת טקסט שכנוע . חלקו הראשון של הפרק ( עד : העבדות בעולם המודרני ) מתאים לעבודה עצמית . מטרת תוכן : . 1 הרחבת הידע של התלמידים בנוגע להגדה של פסח . . 2 הרחבת הידע של התלמידים לגבי התופעה של עבדות בעולם היום . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יקראו ויבינו את הרעיונות והמסרים העולים מהקריאה בטקסטים , שהם חלק מהמורשת התרבותית היהודית . . 2 התלמידים ישלטו במטבעות לשון , ניבים וביטויים מהמקורות מתוך הטקסטים הנלמדים בכיתה . . 3 התלמידים יזהו תופעות ייחודיות של הלשון בטקסטים . . 4 התלמידים יפיקו מידע ממקורות חזותיים . . 5 התלמידים יערכו השוואה בעזרת תבחינים ויסיקו מממנה מסקנות . . 6 התלמידים ימזגו מידע מטקסט רב - היצגי . . 7 התלמידים יתנסו בכתיבת טקסט שכנוע . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 63 , 61 , 29 – 22 הישג נדרש 8 , 7 הטקסטים בפרק

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר