עמוד:168

פעילות 7 הפעילות עוסקת בביטויים הכוללים את המילה צל . השאלה מתחילה בהסבר על היחס או הקשר בין גוף לבין הצל שלו . מומלץ לקרוא את החלק הזה בפני התלמידים ולשוחח על המשמעות שלו לפני עריכת הפעילות עצמה . פעילויות 12 בפעילות זו ה תלמידים מתבקשים להתבונן בריאיון שקראו לא רק מן ההיבט התוכני , שבו עסקו עד כאן , אלא גם מן ההיבט המבני : לזהות את הנושאים השונים – עיסוק , סדר יום , הלחנה , חיי משפחה , הופעות , להציע כותרות - משנה ולחשוב על סדר השאלות . פעילות 13 בפעילות זו ה תלמידים מוזמנים להיכנס לנעליהן של המראיינות , לחשוב על שאלות נוספות שאפשר וכדאי להציג למרואיינת ולהס ביר מה המטרה , מה היו השאלות תורמות לריאיון ולקוראים . כמו כן הם מתבקשים לבחון אם יש בריאיון שאלות שבעיניהם הן מיותרות ולהסביר את עמדתם . פעילות 14 פעילות דיון בכיתה . אחת ממטרות הפעילות היא ללמד את התלמידים להתכונן לדיון . לחשוב ולהעלות בכתב נקודות לשיחה , להכ ין דוגמאות שתומכות בדעותיהם וכדומה . ( עוד ראיונות בספר – בפרקים " מציירים על קירות " , " אנשי המערות " , " דיבור ישיר ודיבור עקיף " ) פעילות - 15 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : השלמת קלוז בטקסט – " ראיון עם אלישע אבס " מאת אייל לוי . הטקסט המלא בעמוד 229 ( ר או הסבר על הקלוז בחלק הראשון של המד " ל ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר