עמוד:167

. 4 התלמידים ייטלו חלק פעיל בדיון - יעלו טענות , ינמקו , יביאו דוגמאות ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 55 – 54 הישג נדרש 4 , 1 הטקסטים בפרק הרחבות והצעות להוראת הפרק בבתי ספר בהם נהוג לערוך אירוע בנות מצווה מומלץ ללמד את הפרק במסגרת ה אירוע . פעילות 4 ממריה - אנה מוצרט ומפאני מנדלסון נשללה הזכות לבחור לעצמן מקצוע ; הן רצו היות מוזיקאיות מקצועיות , כלומר להופיע ולפרסם את יצירותיהן כפי שעשו אחיהן הגברים . כשמוצרט הצעיר ומנדלסון הצעיר יצאו למסעי הופעות או נשלחו להשתלם במוזיקה – נשללה מהאחיות שלהם הזכות לעשות כמותם . פעילות 5 כהקדמה לש יחה , כדאי להציע לתלמידים כמה תחומים להתייחסות בנושא שוויון זכויות לבנים ולבנות , למשל התחום החברתי – האם יש פעילויות שבנות או בנים אינם מוזמנים אליהן , או כאלה שנחשבים בלתי - הולמים לאחד המינים ? האם יש משחקים שבנים או בנות מנועים מלהשתתף בהם ? האם יש תפקידים בקהילת בית הספר שבהם נבחרים בדרך כלל בני מין אחד ? מה הנימוקים לכך ? תחום הספורט – האם יש ענפי ספורט הנחשבים בלעדיים למין מסוים ? תחום הלמידה – האם יש מטלות או נושאים הנחשבים מתאימים יותר לאחד מן המינים ? פעילות 6 הפעילות מפנה את התלמידים לשאלות כאמצעי רטורי - פנייה לקוראים , העלאת שאלות והקדמתן למתן המידע הנוגע להן , וביטוי תמיהה או תסכול באמצעות משפטי שאלה הם דרך לגייס את הקוראים לגלות עניין בטקסט שהם קוראים ואולי גם לנקוט עמדה ולחפש בהמשך הטקסט תמיכה בעמדתם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר