עמוד:166

. 1 מי הדמות או הדמויות הנוספות בציור ? . 2 האם רואים בציור תקשורת בין אסתר והדמות או הדמויות ? . 3 מה משדרת שפת הגוף של אסתר ; תקיפות ? הקשבה ? רכות ? . 4 שימו לב ללבוש של אסתר . האם אפשר ללמוד ממנו על מעמדה בארמון ? בשלב השלישי , לבחור בציור שמתאים לתיאור דמותה של אסתר במגילה , או בציור שאינו תואם את הדמות במגילה , ולהסביר את תשובתם . *** ילדה ופלא ( עמ ' 192 בספר לתלמיד ) הטקסט מפגיש את התלמידים עם מוזיקאיות מוכשרות במיוחד : שתיים מהמאה ה - 18 ומהמאה ה - , 19 שהמוסכמות החברתיות מנעו מהן למצות את כישרונן והן הושתקו ; ואחת בת זמננו , ילדה בת גילם של התלמידים שכבר עשתה לה שם בעולם כפסנתרנית , ככנרת וכמלחינה . ה תלמידים יקראו טקסט מידע על נשים במציאות של המאות הקודמות , שבה נשלט עולם המוזיקה בידי גברים , וקטע מידע קצר על מאבק הנשים לשוויון זכויות ( לאו דווקא במוזיקה ) . בהמשך הפרק יקראו ריאיון עם עלמה דויטשר בת ה - , 11 על חיי היום - יום שלה , על עיסוקיה הקשורים למוזיקה , על ההלחנה ועל הופעותיה על במה . המטרה האוריינית הראשית של הפרק היא ההתבוננות בריאיון – בתכנון , בתשאול ובהצגת הפרטים שנא ספו לקוראים . הכוונה היא שהריאיון , והפעילויות הנלוות , יהיו מקור מידע לתלמידים לקראת שימוש בכלי הזה בנושאים אחרים . מטרות תוכן . 1 היכרות עם סיפוריהן האישיים של מוזיקאיות שבגלל מוסכמות חברתיות נאלצו לוותר על קריירה עצמאית . . 2 חשיפה להיבטים בסוגיית השוויון המגדרי . . 3 היכרות עם מוזיקאית בת גילם הנחשבת " ילדת פלא " ועם כישרונותיה המיוחדים . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יבינו את תפקידן של שאלות בטקסט מידע כאמצעי רטורי . . 2 התלמידים יזהו את הזיקה התוכנית ( תמטית ) בין טקסטים . . 3 התלמידים יתנו את דעתם על ה " מטה " של ריאיון - התאמת השאלות לנושא , למרואיינת ולקוראים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר