עמוד:159

כשהביא עמו כלב אסופי ; הכלב החל להשחית רהיטים , האם איבדה את עשתונותיה ( "איפה מצאת את החיה הזאת ? " ) וסילקה את הכלב במטאטא מן הבית , בכיו של הילד ריכך את לב האב שזה עתה שב הביתה , ובסופו של דבר , לאחר שהכלב זכה לחיבתם של שני ההורים - הופיע בעליו של האסופי ולקח אותו . הסיפור לקוח מהספר ניקולא הקטן – אסופת סיפורים על ילד צרפתי המספר בתמימות , בשובבות וב גילוי לב נאיבי אפיזודות מחי יו במשפחה , בבית הספר ובין חברים . ברוב הסיפורים תפקידו משני והוא בבחינת משקיף . ניקולא מתאר מה שעיניו רואות , מוסר מה שנאמר , ומסיק מסקנות תמימות , לרוב משעשעות , החושפות את המשפחה הצרפתית - בורגנית - ממוצעת ללגלוג הקוראים – אבל גם מזמינה את הקוראים להכיר בפגמיהם - הם . את הספר יצרו רנה גוסיני , מחבר ' אסטריקס ' , ו ז ' אן - ז ' אק סמפה , מאייר ואמן ה ' ניו יורקר' ומגדולי המאיירים ההומוריסטיים בצרפת ; דמותו של ' ניקולא הקטן ' היא פרי עבודתם המשותפת שנמשכה ארבע שנים . ספר הסיפורים על ניקולא פורסם ב - . 1959 בסוף שנות השישים היה לגיבור תרבות , בסוף שנות התשעים כבר תורגם לשלושים שפות , ו לפני שנים אחדות נבחר לספר הילדים האהוב ביותר על הצרפתים . שאלה 11 ג . הבהירו לתלמידים למה הכוונה ב " משהו שנוגע לחייכם " . בקשו מהם לחשוב על חייהם הפרטיים ; על חוויות , יחסים עם בני משפחה וחברים שקשורים בדרך כלש הי לסיפורים . הצעה לפעילות נוספת בציור שבעמוד 175 רואים ילדה וכלב ואילו בסיפור שקראתם מסופר על ילד וכלב . מדוע בכל זאת בחרו עורכי הספר בציור הזה לסיפור . חשבו מה משותף לסיפור ולציור . אפשר לתת לתלמידים את הפעילות כעבודה בכתב או כשיחה בכיתה . בשני המקרים א נו ממליצים להסב את תשומת ליבם של התלמידים לפרטים בתמונה , ובמיוחד לילדה ולכלב . לאן מופנה המבט של כל אחד מהם , ומה אפשר ללמוד מכך על היחסים ביניהם . ג ' ים פארנט , ילדה וכלב על החוף , 2008

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר