עמוד:111

המיתולוגיה היוונית ( עמ ' 88 בספר לתלמיד ) המיתולוגיה היוונית היא מאגר תרבותי עצום שנוכח , פועל ומשפיע גם בתרבות של ימינו , ומפגש אתה יכול להרחיב את הבסיס התרבותי והאורייני של התלמידים . הפרק מזמין את התלמידים להכיר את סיפורי המיתולוגיה בהקשרם ההיסטורי , ומעודד אותם להפוך לשחקנים פעילים בתרבות באמצעות היכרות עם מושגים וביטויים יומיומיים הלקוחים מהמיתולוגיה . לסיפורי המיתולוגיה אין מחבר אחד , והם עובדו מאות פעמים – מה שמזמן דיון ב " מהו סגנון " : מה מבדיל בין טקסטים שונים , פרט לנושא , לעלילה ולדמויות ? ל מה מתכוונים כשמדברים על " אופן כתיבה ? " התלמידים יבחנו פרמטרים שונים ( כמו דיבור ישיר / עקיף , קיום דיאלוגים , המשלב הלשוני ועוד ) , ויתייחסו לסיפורים לא רק דרך ה " מה " שלהם , אלא גם דרך ה " איך " . כדאי ללמד את הפרק במקביל לשיעורי ההיסטוריה שבהם לומדים על יוון העתיקה . מטרות תוכן . 1 הכרת המיתולוגיה היוונית בהקשרה ההיסטורי והתרבותי . . 2 הכרת מאפיינים של סיפורי המיתולוגיה . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יתנסו בדיאלוג בין סיפורים לטקסט מידע העוסקים כול ם באותו נושא : המידע מעמיק את הבנת הסיפורים ומכניס אותם להקשר , ואילו הסיפורים עושים קונקרטיזציה והדגמה למידע . . 2 התלמידים יתרגלו קריאה רוחבית של כמה טקסטים ספרותיים , הסקת מסקנות והכללה . . 3 התלמידים יתנסו בזיהוי סממנים סגנוניים ובאיתור הבדלים בין סגנונות כתיבה . . 4 התלמידים יכירו ויבינו ניבים וביטויים המבוססים על סיפורי המיתולוגיה ואת אופן השימוש בהם . . 5 התלמידים יתנסו בכתיבת סיפור בעקבות סיפורי המיתולוגיה . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 51 , 27 הישג נדרש . 6 , 4 , 3 , 2 הטקסטים בפרק

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר