עמוד:156

מטרות תוכן . 1 קריאת שלושה סיפורים קצרים הכתובים בגוף ראשון , ובכולם מספרים - ילדים . . 2 הכרת חוויות שונות מעולם הילדות , ביחסי הורה - ילד , בחיית מחמד ובשינוי תפיסת עולם , חוויות שהשאיר את חותמן על הילדים המספרים . . 3 בחינת ההיבטים החברתיים - ערכיים בסיפורים ואת הזיקות של היבטים אלה לחייהם . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יכירו את מאפייני הסיפור הקצר . . 2 התלמידים יזהו את נקודת התצפית של המספר - הילד , שהוא גם מספר - עד , ואת מאפייניה של כתיבה מנקודת המבט הזו . . 3 תלמידים ינסחו בכתב המלצה על סיפור . . 4 העמקת ההבנה של השפה ורבדי המשמעות שלה ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 57 - 56 הישג נדרש 6 , 3 , 2 הטקסטים בפרק שלושת הסיפורים שהתלמידים יפגשו בפרק שונים זה מזה ברמת הקריאות שלהם : הסיפור " עץ הדובדבנים " הוא סיפור ארוך ומפורט שתורגם לפני עשרות שנים ולשונו רוויה כינויים חבורים וביטויים שאינם שגורים בשפת הדיבור . גם סיפור זה כדאי להקריא . הסיפורים " לשבור את החזיר " ו " רקס " כתובים בלשון דיבורית המאפשרת קריאה עצמאית של התלמידים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר