עמוד:154

הצעה לפעילויות נוספות : . 1 אביו של רוליה לאלה מסביר לו שבבית הספר ילמדו אותו " לדבר , לכתוב ולקרוא באנגלית " . המורה מחליפה את שמו לשם של גנרל אנגלי . מה משותף לשני המקרים ? על מה הם מעידים ? . 2 בשיחה בין רוליה לאלה למורה הכותבת מתארת את אופן הדיבור . לדוגמה : " .. . שאלה המורה בלעג . " מצאו דוגמאות נוספות . מדוע לדעתכם היא מוסיפה זאת ? . 3 מה התפקיד של הסיפור שמספר הזקן ל רוליה לאלה על אביו ? מדוע חשוב לזקן שהילד ישמע ויזכור את הסי פור ? פעילות 7 הציור ' חיי כפר בדרום אפריקה ' ממחיש את הסביבה שבה מתרחש הסיפור . בקשו מהתלמידים לזהות בספר ובתמונה פרטים המרמזים על חיי הכפר . האם התיאורים בספר עולים בקנה אחד עם מה שרואים בתמונה ? כתבו את הפרטים שהתלמידים מזהים על גבי הלוח . בקשו מהתלמ ידים לכתוב פסקה קצרה על חיי הכפר בדרום אפריקה , כפי שבאים לידי ביטוי בסיפור ובתמונה . להלן דוגמאות לפרטים המצביעים על אורח החיים בכפר : בספר : " כשהגיע לבניין האבן נכנס לחדר גדול ... " " כשהתקרב לקארל קול מוזר עלה מבקתת השינה . " " אבא שלך היה עשיר מאוד ... הקארלים של הנשים שלו היו רחבי ידיים . " " בימים הבאים התמלאה חצר הקארל מנחמים ומנחמות . " בתמונה הדמויות : אישה עם תינוק קשור על גבה . ביד אחת היא תומכת בתינוק וביד השנייה אוחזת בקערה גדולה שהיא נושאת על ראשה . אין לה עגלת תינוק ? למה הקערה על הראש ? מה יש בקערה ? הילדות , אוחזות ידיים . הילדה הגדולה אוחזת ביד אחת את הילדה הקטנה וביד השנייה היא מחזיקה קנקן . מה הקשר ביניהן ? למה היא יוצאת החוצה עם הקנקן ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר