עמוד:102

להרחבה : אומנות רחוב מכילה עולם ומלואו . מומלץ להציג בכיתה , מעבר למה שיש בפרק , עבודות אומנות מרחבי האינטרנט ( צריך לשים לב שהן מותאמות לתלמי דים ) . אתר Street art museum Amsterdam מספק תמונות וסרטונים , וכן האתר Street art with google art project שמציג מאגר ענק של תמונות ו תכנים בנושא , באיכות מצוינת . פעילות נוספת להרחב ה היא עריכת סיור רגלי ( כמעט בכל עיר גדולה בישראל וגם במקומות קטנים יותר אפשר למצוא אומנות רחוב וגרפיטי ) , או לבקש מהתלמידים לתעד אומנות רחוב שהם נתקלים בה , להציג אותה ולדבר עליה . אחד המניעים החשובים ביותר מאחורי אומנות רחוב הוא הרצון לפתח את חיי הקהילה שבשטח הציבורי . יש פעילויות רבות שאפשר לעודד את ה תלמידים ליזום בהשראת אמני הרחוב , ושאינן פוגעות בסביבה , כמו : גננות קהילתית , שוק קח - תן , ספריית רחוב , ועוד . ( עוד ראיונות בספר – בפרקים " אנשי המערות " , " ילדה ופלא " , " דיבור ישיר ודיבור עקיף ) *** מאתיופיה לירושלים ( עמ ' 65 בספר לתלמיד ) הפרק מתאים להוראה ב " חג הסיגד " החל בכ " ט בחשוון , שכן הוא מעמיד במרכזו את התפיסה של ירושלים כמקום אידילי שבו הכול טוב , כמשאת נפש של כל יהודי אתיופיה , כמקום שלמענ ו היו מוכנים להקריב קרבנות אישיים . הטקסטים בפרק מאפיינים כתיבה תיאורית המשלבת עובדות , מחשבות ורגשות . הפרק מתאים לעבודה עצמית . מטרות תוכן הצגת ירושלים כמושא כיסופים כפי שהיא עולה בתיאורים של מי שהיו ילדים בעת העלייה . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יבנו תיאור מכליל בעקבות קריאת הק טעים . . 2 התלמידים יבחינו בין מידע לבין תיאור הרגשות בקטעים שקראו . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 51 , 48 הישג נדרש . 4

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר