עמוד:199

תוך שימוש במה שלמדו בפרק . לבסוף , הם מתבקשים לחשוב על תהליך העבודה שעשו ולעבור לפעילויות מתוקשבת בנושא . מטרות תוכן . 1 הכרת תת הסוג ה עלילון , קריאה מונחית של עלילון . . 2 הבנת התהליך של יצירת עלילון , כפי שמתאר הקומיקסאי מישל קישקה . . 3 חשיבה על עלילון כאמצעי להעברת מסרים . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יכירו את המאפיינים הבולטים של תת - הסוגה עלילון . . 2 התלמידים יחקרו נושא שקשור לעלילון , יאתרו מידע רלוונטי ויציגו אותו . התלמידים יתנסו ביצירת עלילון . ראו בתכנית הלימודים עמ ' , 53 הישג נדרש 6 הטקסטים בפרק הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 1 עלילון הוא סוגה שרובה התפתח רק במאה האחר ונה , והיום הוא נפוץ ומופיע כמעט בכל אמצעי התקשורת והיצירה : ספרים , עיתונים , סרטים , משחקים , פרסומות , עלוני מידע ואתרי אינטרנט וגם בעולם העיצוב , האמנות , הטקסטיל ועוד . כהכנה לפרק , בקשו מן התלמידים לאסוף ולהביא כמה שיותר עלילונים מסוגים שונים . כדי להבטיח מגוון מעניין כדאי להביא לכיתה גם ספרי עלילון שאולי לא מוכרים לתלמידים ( דוגמאות לספרים יש באתרי אינטרנט המוקדשים לספרים , כמו סימניה ודףדף ) פעילות 2 מטרת הפעילות היא קודם כל לצלול לתוך המגוון הגדול של סוגי עלילון שונים . התלמידים ימציאו משימות משחקיות שיציפו חלק ממאפייני העלילון : הדמויות שאפשר למצוא בו , החלוקה לריבועים , רצף העלילה , קשר בין טקסט לציור ועוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר