עמוד:195

פעילות 15 אפשר לפתוח לשיחה ולשאול על סוגים של מורים ועל עמדות מורה : עד כמה קפדנות - יתר יכולה להרחיק תלמיד שרוצה ללמוד , עד כמה מורה שאינו שם את עצמו במרכז יכול לקרב אליו תלמידים , עד כמה הדרך ללבו של תלמיד כרוכה לעתים בוויתור על העקרונות ובהקשבה לצורך שלו וכו ' . פעילות נוספת לשיחה בכיתה התבוננו בתמונה בעמ ' 255 בצילום יצירה של האמן מיכה אולמן . היצירה נקראת ספר חול מס ' 3 , והיא חלק מסדרה של חמישה ספרים עשויים ברזל וחול , המונחים על שולחנות לבנים במצבים שונים ( ספר פתוח , ספר סגור וכדומה ) . מה משמעות שם היצירה ? ( היפוך למשמעות הביטוי " ספרי קודש " , קדושת האדמה / החול ) . האם יש משמעות לעובדה שהיצירה כוללת חמישה ספרים ? ( חמשת חומשי תורה ) פעילויות נוספות למתעניינים או בפורום של כל ה כיתה . 1 חילוקי הדעות נמשכו גם בדורות התלמידים של הלל ושמאי , שהשתייכו לפי דעותיהם ל "בית הלל " או ל " בית שמאי " . קראו את הקטע הבא מדברי חז " ל : בית ________ אומרים : אל יש נה ( ילמד ) אדם אלא למי שהוא חכם ועניו ובן אבות ועשיר . ובית _______ אומרים : לכל אדם ישנה . שהרבה פושעים היו בהם בישראל , ונתקרבו לתלמוד תורה , ויצאו מהם צדיקים וחסידים וכשרים " . . 2 מי אומר את המשפט הראשון – בית הלל או בית שמאי ? ומי את המשפט השני ? הסבירו לפי מה החלטתם . . 3 הפתגמים שלפניכם עוסקים בתלמידים ובמורים : א . אין אדם לומד אלא ממקום שלבו חפץ . ( חז " ל ) ב . לא הביישן למד ולא הקפדן מלמד . ( חז " ל ) מיכה אולמן , ספר חול מס ' 2000 , 3

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר