עמוד:136

יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יפיקו מידע מטקסט סיפורי , מטקסט מידע קצר וממקורות מידע דיגיטליים על עצים עתיקים המסמלים את הקשר לתרבות הישראלית ולארץ ישראל במשך מאות השנים האחרונות . 2 בפעילות המתוקשבת : התלמידים יכתבו כרטיס מידע על פי רמזים ששובצו בחידות ועל פי מקורות מידע ברשת האינטרנט . . 3 התלמידים יוסיפו שכבת מידע על גבי מפה דיגיטלית שיתופית . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 67 - 66 הישג נדרש 4 , 3 , 2 הטקסטים בפרק הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 3 אף שהמילים מעבה ועבותים הן דומות המשמעות שלהן שונה . זו הזדמנות להבחין ביניהן ולעמוד על התופעה הלשונית שבה אף שמילים נראות מאוד דומות , הן בעלות שורש שונה . עבת - תואר , השורש : ע - ב - ת סבוך ומסועף , נאמר בדרך כלל על שיער , ענפים , יער וכד ' . צירוף שגור : ענף עץ עבת מעבה - שם ז ' , השורש ע - ב - י מקום עמוק , עומק ; מקום עבות או סבוך . ( עפ " י רב - מילים )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר