עמוד:192

מטפורית - התשובה שהוא מקבל היא מעין הארה ( הנוגעת אולי בתסכול שהוא חש בשל גילו המאוחר ) , הבנה שלעולם לא מאוחר מדי . כמו האבן , גם הוא יכול להשתנות ולהתעצב מחדש אם יתמיד ויהיה עקבי בלימוד . פעילות 4 יתכן שיהיו תלמידים שיחשבו שר ' עקיבא נהנה ללמוד עם הבן שלו ולבלות אתו " זמן איכות " . אחרים יתהו אם הוא לא התבייש והרגיש נבוך . אפשר להפנות את תשומת לב התלמידים לאופן שבו מתוארת דרכו של ר ' עקיבא בבית הספר : " הלך לו אל בית הספר ו הת חיל קורא בלוח הוא וב נו . אחז ר ' עקיבא ב ראש הלוח וב נו ב ראש הלוח " o התיאור הכפול " הוא ובנו " , " ר ' עקיבא בראש הלוח ובנו בראש הלוח " - מדגיש את העובדה ששניהם חוב שים אותו ספסל לימודים . o אפשר גם לשאול מי לדעתם " כתב לו אלף בית " – מי לימד את ר ' עקיבא ? האם המורה , ואולי בנו של ר ' עקיבא ? פעילות 5 רבי עקיבא מציב לעצמו מטרה צנועה - " אלך ואלמד פרשה אחת " , אך בפועל הוא לומד את התורה כולה , מה שמצביע הן על צניעותו ( תכונה שספרות חז " ל מייחסת לו בדרך כלל ) והן על יכולותיו הגבוהות ודבקותו במטרה . האסטרטגיה שלו היא של לימוד ובנייה יסודיים ושיטתיים : מהבסיס ( אלף - בית ) , צעד צעד , בדקדקנות ובלי לעגל פינות . אפשר להצביע על השימוש בצירוף " לומד והולך " כשה " הולך " מציין בדרך כלל פעולה שמתמידה , מתעצמת ומתרחבת ( למשל – היה קולו גובר והולך עד שכל הכפר שמע , היה זולל והולך עד שבטנו התפקעה .. ) . פעילות 6 בסיפור התלמודי לא מצוין בד " כ מי אומר למי מה . כדאי לקרוא את הסיפור בקול עם התלמידים ולוודא שברור להם מתי מדברים החכמים ומתי הנוכרים . בקטע המידע הקצ ר לפני הסיפור מופיעים שני פרטי מידע חשובים להבנת הסיפור : o הסבר מדוע הנוכרים שרוצים ללמוד תורה מבקשים להתגייר לפני כן ; o הסבר " שתי התורות " : התורה שבע " פ נתפסת אצל חז " ל כבעלת תוקף וסמכות כאילו ניתנה בסיני ; מסורת הלימוד של התורה וסמכות החכמים הן מהיסודות של הע ולם הדתי וההלכתי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר