עמוד:191

יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יכירו סיפורים מהמקורות , על עולמם וסגנונם הייחודיים . . 2 התלמידים יתרגלו קריאה בין השורות ויחלצו משמעות קונקרטית מתוך ביטויים מטאפוריים . . 3 התלמידים ילמדו לעשות רפלקציה על תהליכי הלמידה והחשיבה שלהם . . 4 התלמידים יכירו פתגמים וביטויים העוסקים בלמידה ובהוראה . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 65 הישג נדרש 7 הטקסטים בפרק הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 1 כדאי לוודא שהתלמידים מבינים את הנקודות האלה בסיפור : בפסוק " אבנים שחקו מים " מבנה המשפט מהופך , ופירושו " מים שחקו את האבנים " . אפשר להביא דוגמאות להיפוך כזה : חלב שתו תינוקות , סיפור סיפרה אמא וכד ' . המהלך מ " אלף בית " אל " התורה כולה " הוא מהלך של הרחבה , מלימוד האותיות לפי הסדר , ואחר כך הטמעה ולימוד לא לפי סדר , דרך הבסיס לחוקי התורה ועד לתורה כולה . פעילויו ת -3 2 התשובות הן - 2 ג ( כשהמשפט להתבסס עליו הוא " אי אתה קורא ? " ) ו - - 3 ב . מטרת השאלות לחלץ ולהמשיג את הקשר בין השאלה ששאל רבי עקיבא והתשובה שניתנה לו לבין החלטתו ללמוד תורה . למעשה , מי שעונה לרבי עקיבא אומר לו , שמי שמכיר את התורה מכיר את העולם ; מי שלומד תורה מבין איך פועל העולם ( מים יכולים לשחוק אבנים ) . ר ' עקיבא מבין את התשובה הזו בשתי רמות : ברמה העניינית - הוא מבין שהלימוד יפתח לו פתח להבנת העולם . ברמה האנלוגית-

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר