עמוד:189

הרחבות והצעות להוראת הפרק ילדה , תני לי יד מאת משה זינגר הנעמי לפני קריאת השיר כדאי לקיים שיחה עם התלמידים על ירושלים . מי מהם היה בירושלים ? באילו מקומות ? אפשר לערוך סיור וירטואלי בירושלים ע " י הקרנת תמונות של מקומות ידועים בירושלים ( עתיקים וחדשים ) . פעילות 2 כהכנה לפעילות זו שוחחו עם התלמידים על ההבדל בין המקומות או המראות הקונקרטיים המוזכרים בשיר לבין הבית הרביעי , שבו ההזמנה לראות את אלוהים היא הזמנה לחוש את הקדושה שבעיר . רצוי לתת לתלמידים מתקשים פעילות מטרימה - תיאור מסלול . לדוגמה : תיאור הדרך מהבית לבית הספר . אפשר לתת מחסן מילים המציינות מיקום , או לזהות אחרי הכתיבה את המילים האלו . אפשר גם להביא תמונות של אתרים ידועים בירושלים ולבקש מהתלמידים לתאר בכתב מה הם רואים בתמונה . פעילות 4 כמעט כל הפעלים בשיר – " נראה " , " נעבור " , " נביט " ודומיהם הם בגוף ראשון רבים , זמן עתיד . כולם קשורים לסיור שיעשו בירושלים , לראייה ולתנועה ומתארים פעולות משותפות של הדובר והילדה שהוא פונה אליה בשורה הראשונה " ילדה , תני לי יד " . פעילות 5 המילה " אולי " מופיעה פעמיים – בשני המקרים בהקשר של קדושה דתית . במסלול הארצי , הפיזי , שהשניים עושים בירושלים , יש סיכוי שיהיו רגע או שניים של התגלות – של מלאכים או של אלוהים . חשוב להדגיש לתלמידים שלא מדובר בייצוג קונקרטי של המלאכים והאלוהים אלא בייצוג הקדושה של ירושלים . פעילות 7 חשוב לקרוא את האגדה לתלמידים בכיתה , ולספר אותה שוב יחד עם התלמידים בשפת ימינו , על מנת לוודא שהטקסט ברור לכל התלמידים . פעילות 10 אפשר להקדים לפ עילות זו שאלה על שלושת הניסיונות של בר קמצא לשכנע את המארח להשאירו בסעודה ולזהות את ההבדל בין ניסיון אחד לשני . פעילות 11 אפשר להזכיר לתלמידים שכבר עסקו בכינויים חבורים ב " סיפור הביצה " שכתוב בסגנון דומה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר