עמוד:130

מטרות תוכן . 1 הכרת נתונים ודעות סביב הנושא של טלפונים חכמים וילדים , ובפרט השימוש בטלפונים בבית הספר . . 2 פיתוח חשיבה ביקורתית על נושא מורכב שלרוב נתפס כמובן מ אליו . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יגבשו עמדה על סמך כמה מקורות : נתונים סטטיסטיים , ציטוטים , קריקטורה , המחשבה והניסיון האישי שלהם . . 2 התלמידים יפיקו מידע מתרשימים . . 3 התלמידים יבנו טיעון ויציגו אותו באופן ברור ומנומק . . 4 התלמידים יכינו תוצר ( סרטון ) שיציג את דעתם על סמך מה שלמדו וחשבו . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 31 - 30 הישג נדרש 5 , 4 הטקסטים בפרק הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 2 הטקסט מציג נתונים מתוך ה דו " ח השנתי של המועצה לשלום הילד , בנושא השימוש במסכים אצל ילדים . בפעילות 2 ה תלמידים נשאלים : איפה אני נמצא לעומת התופעה שמוצגת בנתון ? בעבודה עם תלמידים מתקשים , יש לוודא שהם הבינו את הנתון שבחרו להתייחס אליו , ואז לשאול : ומה אתכם ? האם אתם כמו רוב הילדים ? איך אתם שונים וב מה ? למשל : כמחצית מהילדים השתתפו בהפצת תוכן פוגעני ברשת . האם גם את או אתה הייתם שותפים לפעילות מעין זו ? פעילות 3 כאן כדאי להבהיר את ההבדל בין עובדה לדעה . הנתונים שמוצגים בקטע הם עובדות . עליהם אפשר לבסס דעות שונות , לשפוט אותם : זה טוב או לא טוב , ולהביא פרשנות : על מה הנתונים מעידים . בפעילות מגבשים דעה על סמך נתונים , וחשוב לזכור שהנתונים עצמם אינם מביעים דעה . חשוב להציע לנסח גם דעה נגדית , שמתבססת על אותו נתון ומתייחסת לאותו נושא אבל מעמדה הפוכה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר