עמוד:129

מסיקים מסקנות מן הנתונים . בקריאת טבלה , אפשר להיעזר ב - word או ב - excel כדי למיין את הנתונים מהגבוה לנמוך ( או ההיפך ) . דוגמאות נוספות לייצוג נתונים תוכלו למצוא בספרי היסטוריה וגיאוגרפיה של התלמידים . פעילות – 11 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות – שם המספר : התלמידים ישלימו שמות מספרים בקטעי קלוז , יפתרו " חידות" במספרים , ישוטטו בתמונה וי מנו אובייקטים תוך שימוש בשם המספר , וישלימו היגדים המבטאים את כללי שם המספר . פעילות – 12 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : השלמת קלוז בטקסט " אל תפגעו להם בביצים " מאת עמוס בר . הטקסט המלא בעמוד . 227 ( ראו הסבר על הקלוז בחלק הראשון של המד " ל ) . *** מחו ברים לניידים ( עמ ' 134 בספר לתלמיד ) הילדים מתבגרים היום לאורה של המהפכה הטכנולוגית המהירה בהיסטוריה של האנושות - מהפכת התקשורת החכמה . פרק זה עוסק בנושא הטעון של טלפונים ניידים - חכמים והקשר שלהם לילדים . מדי שנה עולה אחוז הילדים שמשתמשים בטלפון החכם , וגם היקף השימוש מתרחב . לטלפון החכם יש השפעה עצומה על חיינו , ובעיקר על ילדים ובני נוער שאישיותם עדיין מתעצבת . הפרק מבקש להעלות את הנושא על סדר היום ולהתייחס אליו לא בשיפוט ובביקורתיות , אלא בעיניים פקוחות , ; תוך הצגת המורכבות שיש בשימוש רחב כל כך במכשיר . חלקו הראש ון של הפרק מביא נתונים סטטיסטיים , ציטוטים וקריקטורות שמציגים פנים שונות של המורכבות הזו . בחלקו השני של הפרק מתבקשים התלמידים לגבש דעה בנושא שימוש בטלפונים בבית הספר ולהציג את הטיעונים שלהם באמצעות סרטון שיצלמו בטלפון . חשוב לציין כי הפרק מתאים גם ל תלמידים שאין ברשותם טלפון חכם ולכיתות שבהן לא כל התלמי דים משתמשים בטלפון . הפעילויות בפרק מתאימות לעבודה עצמית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר