עמוד:127

. 3 התלמידים יארגנו מידע בטבלה . . 4 התלמידים יעמדו על הבדלים אחדים בין טקסט מידע רציף לבין טקסט בטבלה . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 29 - 28 הישג נדרש 5 הטקסטים בפרק כדאי לערוך דיון מקדים בכיתה על טבלאות , על הסיבות לשימוש בטבלה - ארגון מידע והשוואה . בסיומו של לימוד הפרק אפשר לחזור לדיון ולהרחיבו : ביתרונות ובחסרונות שבטבלה , בחשיבות התבחינים למטרת הטבלה . הטבלה הראשונה בפרק מארגנת מידע בתחום תוכן אחד – ציפורים . עיקר עניינה הוא לרכז מידע מאותו סוג על כל חמש הציפורים ולאפשר לשלוף במהירות מידע על כל ציפור . בסוף הפרק יש טבלת השוואה של תוצאות ההצבעה בין שתי הכיתות . פעילות 1 סעיף ג - פעילות זו נועדה להיות שיחת מב וא . אין צורך להרחיב בה יותר מדי , כיוון שבמהלך הפרק התלמידים ירחיבו בנושא זה . פעילות 2 סעיף א - בטבלה מופיע המושג ציפור יציבה . סביר שהתלמידים נפגשו בו קודם בלימודי המדעים , אבל כדאי לוודא ולהציג להם את כל האפשרויות של שהות ציפורים בארץ : ציפורים יציבות - ציפורים החיות רק בישראל ; ציפורים מקייצות - ציפורים שמצויות באפריקה בחורף ומגיעות לישראל באביב כדי לקנן ולגדל את צאצאיהם ; ציפורים חורפות - ציפורים המגיעות מאירופה הקרה בחורף כדי ליהנות ממזג האוויר החם יותר בישראל . הן נמצאות בישראל מהסתיו עד לראשית האביב ; ציפורים חולפות - ציפורים שעוברות דרך ישראל בדרכן ליעד אחר : בסתיו לאפריקה ובאביב בדרכם חזרה לאירופה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר