עמוד:125

פעילות 10 אפשר להקדים לקריאת הריאיון שיחה על מערות בישראל : האם מישהו מהתלמידים ביקר במערה ? היכן ? מהי התחושה כשנכנסים למערה ? איזו חוויה זו ? שימו לב להעיר את תשומת ליבם של התלמידים לעובדה שאסור להיכנס למערות ללא ליווי מבוגר . פעילות 14 בפעילות זו התלמידים מתייחסים לפתיחים של הראיונות - באיזה מהראיונות נשמע קולו של המראיין ? אפשר להרחיב את הפעילות בשיחה בכיתה ( או בכתב ) , ובה התלמידים יעלו הצעות לאנשים שהם רוצים לראיין וינמקו למה הם רוצים לראיין אותם או יכתבו פתיח לריאיון שבו הם נותנים את הפן האישי שלהם לקיום הריאיון . פעילות - 18 הפנייה לפעילות מתוקשבת נושא הפעילות : מ יזוג מידע . כתיבת טקסט העוסק בסכנות הכרוכות בשהייה במערות , תוך התבססות על הראיונות והתצלומים . פעילות 19 בפעילות זו התלמידים מתייחסים לאמירה האישית של המראיין בפסקת הסיום של הריאיון . אפשר להוסיף פעילות כתיבה ובה התלמידים יתבקשו לכתוב את פסקות הסיום האישיות שלהם לאחד משני הראיונות . פעילות 20 מומלץ להזכיר בשיחה את נושא שפת הגוף , התקשורת הלא מילולית של המראיין , כמקור מידע לדעותיו ויחסו של המרואיין לנושאים מסוימים ( פעילות . ( 5 רצוי להתייחס לחלקים תיאוריים - סביבת העבודה שלו , מראה חיצוני וכדומה - שמופיעים לפעמים בראיונות ( לא בראיונות האלו ) ומוסיפים מידע בדרך עקיפה . הצעות להרחבה אפשר לעסוק באוצר המילים בפרק ; להציע לתלמידים משפט ובו מילה לא מוכרת , להציע כמה משמעויות אפשריות ולהציף התבוננות באסטרטגיה המסייעת להבנה , למשל : אחת השאלות בריאיון היא : " איך חיים בעול ם שכולו אבן ומים , נטיפים ועלטה ? " . - מה פירוש ה מילה " עלטה " ? א . עטלפים איטיים ב . סכנה גדולה ג . חשיכה גמורה - לפי מה החלטתם ? א . חיפשתי פירוש עם צליל דומה ל מילה " עלטה" ב . ניסיתי להבין מה הנושא הכללי של השאלה שהמראיינת שואלת ג . בדקתי על אלו דברים דיבר ליאוני ד לפני שהמראיינת שאלה את השאלה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר