עמוד:81

יאר ה ' פניו אליך ויחונך , ישא ה ' פניו אליך וישם לך שלום . " מקובל להניח את הידיים על ראש הילדים בעת הברכה . וידוי - מנהג מרכזי של יום כיפור הוא אמירת וידוי , תהליך שבו מתוודה האדם על חטאיו לפני ה' ומכיר בהם . הווידוי הוא אחד משלבי החזרה בתשובה הכוללים גם חרטה על החטא , עזיבתו , וקבלה לעתיד שלא לחזור עליו . הווידוי של יום כיפור מסודר לפי סדר א - ב : אשמנו , בגדנו , גזלנו , דברנו דופי וכו ' . אחריו מופיע חלק נוסף ובו פירוט מעשים והתנהגויות שליליות הנפתחים כל אחד במילים : " על חטא שחטאנו ב ... " נהוג שמתחילים בווידוי כבר בתפילת המנחה שלפני יום כיפור , והוא חוזר בכל תפילה מתפילות יום כיפור . פעילות 2 מטרת ה פעילות היא עיסוק בטקסט שנקרא , וקישור שלו לחיי התלמידים . כדאי לעודד את התלמי דים לספר כיצד מצוין יום כיפור בבתיהם , ולתת מקום מכבד , ללא שיפוטיות , למגוון המנהגים והדעות שיעלו בשיחה . זוהי גם הזדמנות ללמד את התלמי דים לקבל בצורה מכבדת מנהגים השונים משלהם . פעילות 4 הטקסט " יום כיפור שלי " מתאר 24 שעות משמעותיות , וככזה הוא כולל מידע רב על סדר היום ומנהגיו , ביחד עם ביטוי רגשות ותיאורי אוו ירה . בעבודה עם תלמידים מתקשים כדאי לוודא כי הם מבינים את המושג " א ווירה " ולתת דוגמאות למקרים אחרים שבהם שררה א ו וירה מיוחדת . סעיף ב - מילים המבטאות רגשות אישיים : אני מתחילה להרגיש , בעיני י . מילים המבטאות אווירה : המילה או וירה , לחוש את המתח , המתח מתחלף - תיאור כללי . פעילות 5 פירושי המילה " נורא " . . 1 איום , מעורר אימה , מבעית . 2 גרוע ביותר , שקשה לסבול אותו או לשאת אותו . 3 שיראים ממנו , שראוי לירא ממנו ולכבדו , נערץ ונשגב . ( על פי מילון רב מילים ) יתכן שיהיו תלמי דים שיבחרו במשמעות הראשונה , בטענה שימים אלו מעוררי אימה מאימת הדין . עם זאת הכוונה במונח " ימים נוראים " היא יראה מתוך כבוד ולא מתוך פחד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר