עמוד:124

. 3 התלמידים ימזגו מידע משני הראיונות . 4 התלמידים יתרגלו שני משקלים : םםם ן ( בעל מקצוע ) , םם םנות ( עיסוק של ב על מקצוע ) . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 55 - 54 הישג נדרש 4 , 3 , 2 הטקסטים בפרק הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 2 בפסקה הראשונה של הריאיון יש כמה שמות לועזיים ולכן מומלץ להתחיל את קריאת הריאיון במליאה בקול רם . פעילות 3 כדאי למקד את השיחה בכיתה בסקרנות שהנושא מעורר בהם ( או לא ) . אפשר לפתוח את השיחה בדוגמאות של נושאים שלא עולים בריאיון : כמה אנשים במשלחת ? מאילו ארצות ? איך נודע להם על המשלחת ? האם הייתה ועדת קבלה ? ובהמשך לבקש מהתלמידים להעלות נושאים נוספים שמעניינים אותם בהקשר הזה . פעילות 4 הפעילות עוסקת בתפקידן של הכותרות ובסוגים שונים של כותרות . מומלץ להכין לתלמידים מתקשים הרחבה לפעילות : - רצוי לתת דוגמאות כגון : " שלג כבד צפוי במקומות הגבוהים " " מקום רע באמצע " , " תעלומה בספארי " ולבקש מהתלמידים למיין אותן לסוגים שונים . - כדאי לבקש מהתלמידים לכתוב מה לדעתם יהיה תוכן הכתבה . - כדאי לנתח את הכותרות ה " מתחכמות " ולהצביע על הדרך שבה הן פועלות על הקורא . פעילות 5 הפעילות מתמקדת במראיין ובחשיבות יכולת ההקשבה שלו . אפשר להרחיב ולשוחח עם התלמידים על אופני הקשבה שונים : התייחסות לתקשורת לא מילולית – הבעות פנים של המרואיין , או האינטונציה שלו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר