עמוד:79

פעילות 13 רצוי לכוון למסר פדגוגי שלעתים נדרש לקרוא המון טקסטים כדי לכתוב קטע אחד טוב . הפרק בנוי על תהליך של " קריאה מצטברת " , שבה כל טקסט מוסיף נדבך להבנה של העניין ש בו עוסק הפרק . הפעילות המסכמת כאן היא בעלת אופי רפלקטיבי . לכן חשוב ש התלמידים יערכו אותה באופן יחידני , וכמובן אפשר לשוחח על העניין במליאה ולבקש מכמה תלמידים לקרוא מה שכתבו , כדי לגבש למידה משותפת , או , לחלופין , לעמוד על סגנונו ת למידה שונים בדרך לאותן מטרות . הצעה לפעילות לתלמידים מתקדמים ומתעניינים : בניגוד לתוצאה , כוונה אי אפשר לראות . אז איך יודעים למה אדם מתכוון ? האם לדעתכם אפשר להסתפק בדבריו של האדם עצמו – או שצריך מישהו או משהו שיתמכו בו ? חשבו על השאלות האלה , תוכלו לשוחח עליהן ביניכם , כתבו את דעתכם והביאו דוגמאות . *** יום הכיפורים ( עמ ' 19 בספר לתלמיד ) יום כיפור מצוין בדרכים שונות אצל כל משפחה ומשפחה . בפרק זה בחרנו להציג לתלמידים כיצד נוהגת משפחה דתית ביום כיפור . התיאור מסופר מנקודת מבטה של ילדה ומאפשר לעסוק בסוגה המשלבת מידע עם תיאורי רגשות . חלקו השני של הפרק מוקדש לסיפור ספר יונה ( שהוא חלק מתכנית הלימודים במקרא ) ולבירור הסיבה לקריאתו ביום כיפור . מטרות תוכן . 1 התוודעות לדרך שבה חוגגים אנשים מאמינים את יום כיפור . . 2 הכרת סיפור ספר יונה . . 3 הבנת הקשר בין ספר יונה ליום כיפור . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יבחינו בין מידע לרגשות בטקסט , ובין רגשות אישיים לתיאורי אווירה . . 2 התלמידים יזהו תיאורי זמן בטקסט וימיינו אותם לקטגוריות נתונות . . 3 התלמידים יכירו את המושג " קל וחומר " ואת משמעותו . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 51 , 48 הישג נדרש . 4

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר