עמוד:181

הצעה לדיון מסכם בכיתה , בהיבט רפלקטיבי על הנלמד בפרק א . מה למדתם חדש על דגל ישראל בפרק זה ? כדי לענות היטב על השאלה סרקו בעיניכם את הפרק כולו וקראו קריאה דמומה חלקים מסוימים שנראים לכם מתאימים לתשובה . ב . מה למדתם על קוראים וכותבים בפרק זה ? כדי לענות היטב על השאלה קראו שוב את החלקים המצוטטים מפי דמויות מסוימות בטקסט , וראו מה עניתם על שאלות העוסקות בחקר הדגל . *** לאה גולדברג – ייחודה של יוצרת ( עמ ' 232 בספר לתלמיד ) לאה גולדברג היא יוצרת חשובה בספרות העברית החדשה , שהשפיעה בין היתר על דמותה של ספרות הילדים העברית . בפרק זה התלמידים יקראו קטע מיומנה , טקסט מידע ( תת -הסוגה קורות חיים ) וארבעה שירים : שיר טבע בסגנון הומוריסטי - " חסידות מספרות " ושלושה שירים ליריים - " טחנת הרוח " , " כוכבים " ו " אורן " – שבכל אחד מהם הטבע הוא מעין מראה המשקפת את הלך הרוח של הדוברת : כמיהה למעוף , תחושת זהות חצויה ועצב . בכל אחד מהשירים קל להתרשם מהלשון הציורית של לאה גולדברג , המשתמשת בדימויים ובביטויים מטפוריים כדי לדייק את ביטוי תחושותיה ובו - בזמן כדי להרחיב את נקודות המגע בין רגשותיה שלה לרגשות הקוראים . השירים " חסידות מספרות " ו " טחנת רוח " נדפסו באכסניות המיועדות לילדים ; " אורן" ו " כוכבים " מופיעים בספרי שירה למבוגרים , אך תלמידי כיתות ו בהחלט בשלים להתבונן במצבי הרגש ששירים אלה מבטאים . עם זאת , המפגש עם שני השירים האחרונים מאפשר להסתפק בהנאה האסתטית גם אם הדיון בהם אינו שלם . השיר " אורן " מוצע בספר לתלמיד כפעילות למתעניינים . מטרות תוכן . 1 הכרת פועלה ומבחר מיצירתה של לאה גולדברג . . 2 היחשפות לסגנון הכתיבה של לאה גולדברג ולנושאים שבאים לידי ביטוי בכתיבתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר