עמוד:78

. 2 " שירות דוב " הוא ביטוי שמתאר כוונה טובה עם תוצאה פחות טובה . האם אפשר להגיד שהדוב במשל מצדיק את הביטוי ? הסבירו . . 3 מה המשל רוצה ללמד אותנו , בני האדם ? ייתכן שבכיתה מסוימת יהיה נכון לענות על השאלה הזו בשיחה במליאה , אם מתעורר הרושם שחלק מהתלמידים מתקשים לנסח את הנמשל בכוחות עצמם . לחלופין אפשר לבקש מהתלמידים לנסח בכתב את הנמשל , ואז לקרוא במליאה ניסוחים אחדים כבסיס לשיחה . פעילות 7 שאלות נוספות שתוכלנה לסייע לחלק מהתלמידים : א . נסו לתאר את ההתלבטויות של רונה לפני התחרות . ב . רונה התכוונה לטוב , אבל התוצאה הייתה פחות טובה . הסבירו . כוונת הפעילות היא שהתלמידים יסכמו לעצמם את הלמידה שלהם עד כה ויעברו לקטע הבא . יחד עם זאת , גם כאן אפשר להציע לחלק מהתלמידים את השאלות הנוספות לעזרה , וכן לנהל דיון קצר במליאה בעקבות הסיפור , כולל האפשרות של ה עלאת דוגמאות דומות ע " י תלמידים . פעילות 8 כדאי לכוון את התלמידים לשם המקורי של הכתבה - " הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות " - לשאול מה כוונת הכותרת והאם השם הזה מתאים לתוכן של הטקסט . פעילות - 9 הצעה לעבודה עם תלמידים מתקשים א . בפסקת הפתיחה מתאר הכותב מצב לא ברור . הסבירו אותו במילים שלכם . ב . מה הייתה כוונת כותב מייל השרשרת . ג . מה הייתה התוצאה של היוזמה שלו ? פעילות 12 מוצע למורה לברר עם התלמידים מה העניין ( הרעיון ) המרכזי בטקסט המידע . מטרת הפעילות כאן היא ליצור הכללה המעגנת יחד את הרעיונות שעלו בכל הטקסטים שקראו עד כה . בשלב זה של הלימוד התלמידים מתבקשים לנסח עמדה משלהם ביחס לדילמה המוצגת בפרק , והמעבר אינו קל . לכן כדאי להדגיש את הפיגומים שהוצעו לכתיבת העמדה ( להסב את דעת התלמידים לכך או לקרוא בקול בפני הכיתה ) , ואם יש צורך , להציע לתלמידים פירוט של פיגומים נוספים לכתיבה ( לדוגמה : אם קשה לכם לקבוע את העמדה שלכם , חזרו לפחות לאחד מהטקסטים שקראתם והיזכרו מה חשבתם על מה שקרה בו ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר