עמוד:179

הטקסטים בפרק הרחבות והצעות להוראת הפרק פעילות 2 בציטוטים מתייחסים שופט בית המ שפט העליון מישאל חשין ובנימין זאב הרצל למשמעותו הדגל בעיניהם . אנו ממליצים לקרוא את הציטוטים בכיתה ולשוחח על משמעותם , לפני שניגשים לכתיבת התשובה לשאלה . פעילות 3 זו שיחה חופשית , ובה תלמידים יכולים להביע עמדות ותחושות שונות . אפשר לתעד מגוון תגובות של תל מידים ולחזור בסוף הפרק לשאול האם הם חושבים דומה למה שחשבו בראשיתו . חשוב להדגים בפני התלמידים שמדובר במגוון של דעות אישיות שיש להתייחס אליהן ככאלה . פעילות 5 בעקבות הפעילות אפשר להציע לתלמידים גם את הפעילות הבאה : בדקו עם אנשים במשפחה או מכרים , אם הם יודעים להסביר את מרכיבי הדגל . האם הם מכירים רק הסבר אחד ? האם הנשאלים שפניתם אליהם הכירו הסבר אחד או יותר ? לא ידעו להסביר ? שתפו בכיתה חוויות מההתנסות הקצרה הזו . אחת המטרות של הפעילות היא לשבור את מסגרת הכיתה ולהביא מידע נוסף ע " י פעילות חיצונית . פעילות 6 הצעה ח לופית לשאלה קלה יותר : מאמר זה נכתב לעיתון נוער , והכותב רצה לעניין את הקוראים בנושא שלו . לשם כך הוא השתמש בעיקר בשני אמצעים : שאלות ותשובות ( שהוא עצמו עונה עליהן ) , פנייה לקוראים . מצאו שתי דוגמאות מכל סוג .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר