עמוד:76

הצעה לפעילות נוספת עיסוק בשם השיר - " שוב נתחיל מחדש " . א . שוחחו בכיתה על משמעות הקשר של הצירוף ' שוב נתחיל מחדש ' לעולמם של התלמידים ( וגם של המורה ) . מה הם מתחילים בכל פעם מחדש , ומה יש בזה . ב . כתבו חיבור אישי קצר שכותרתו : " שוב נתחיל מחדש " . החיבור תוכלו לתאר אירוע אחד שחוזר בחייכם או אוסף של אירועים כאלה . ניתן לשלב בחיבור קטע מתוך שירו של נתן יונתן . *** כוונה או תוצאה ( עמ ' 11 בספר לתלמיד ) בפרק עוסקים התלמידים בדיון בנושא שמוכר להם גם מהחיים שלהם , ובו הם נדרשים לאופן חשיבה שונה , מעין מבט מרחוק על מקרים שיכולים לקרות להם , מזווית מבט פילוסופית , שהם פחות רגילים בה . המפגש שלהם עם הסוגיה הוא מדורג , ובכל טקסט שהם קוראים הם מתבקשים להתייחס אל הבעיה או אל הנושא שמעלה הטקסט , וכך שלב אחרי שלב הם נחשפים לנושא ולאופן החשיבה האופייני לעיסוק בבעיות כאלה . נוצר כאן צירוף של חשיבה על בעיה מופשטת עם קישור לחיים היומיומיים שלהם . הפרק מתחיל בהסבר קצר על המונח פילוסופיה ו על מהותן של שאלות פילוסופיות – שאלות שאין להן מענה יחיד וסופי , אלא הן מעוררות מחשבות ודיון בקרב בני אדם . ההסבר הפותח את הפרק עלול להיות קשה לתלמידים אחדים , והוא יכול לזמן שיחה בכיתה עם דוגמאות שהמורה והתלמידים יכולים להעלות . מטרות תוכן . 1 היכרות עם המושג " פילוסופיה " ועם צורת חשיבה פילוסופית . . 2 התמודדות עם בעיה ערכית הקשורה לחיי היום - יום של התלמידים . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יערכו דיון בנושא שהוא גם פילוסופי וגם מחיי היום יום . . 2 התלמידים ייצרו הכללה בעקבות קריאת טקסטים מגוונים . . 3 התלמידים ינסחו הנחות המבוססות על קריאה ועל דוגמות מהחיים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר