עמוד:178

כדאי להפנות את התלמידים ל " תחבולה " של חפר : כל השאלות שהוא מעלה בטקסט מתאימות לכל אדם , יהא הלאום שלו אשר יהא ; רק בסוף הטקסט הוא מציין את נקודת המבט היהודית . הצעה לפעילות סיכום : בפרק קראתם טקסטים שונים שכולם עוסקים בח סידי אומות העולם : קטעי מידע , קטעים מספר ושיר . נסו להיזכר בכל אחד מהטקסטים , חשבו מה הוסיף לכם ( מידע ? חוויה רגשית ?) וכתבו : למה לדעתכם בחרו עורכי הספר להציע לכם טקסטים משלוש סוגות שונות ? *** דגל ישראל ( עמ ' 222 בספר לתלמיד ) בפרק מובאים שלושה טקסטים : הראשון הוא מאמר מקיף על דגל ישראל , ההיסטוריה שלו והחשיבות שלו ; שני הטקסטים האחרים מספרים על אירועים היסטוריים , הממחישים את הערך ואת החשיבות של הדגל . לצד המטרות התוכניות והערכיות של הפרק , המטרה האוריינית המרכזית היא היכולת להפיק מידע מכל אחד מהטקסטים , לדעת ל הבחין בהבדלי הסגנון , ולעמוד על היחס ועל הקשר ביניהם . שני הטקסטים שונים בסגנונם מהמאמר , משלבים מידע עם סיפור אישי , ובעצם מובאים כדוגמה לטענה של המאמר ביחס לחשיבות הדגל . הפרק מתחיל ברצף של תמונות וציטוטים המעלים את נושא הפרק בדרך פחות שגרתית . הפרק מתאים לעבודה עצמית . מטרות תוכן . 1 רכישת מידע על ההיסטוריה של דגל ישראל . 2 הבנת החשיבות הערכית של הדגל כסמל . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יתנסו בקריאה חקרנית של סמלים . . 2 התלמידים יעמדו על הקשר בין פריטי מידע בטקסטים שונים . . 3 התלמידים יבנו הכללה בעקבות קריאה . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 27 הישג נדרש 4 , 3 , 2

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר