עמוד:119

הפרק מזמין התבוננויות חוזרות ונשנות בשירים . כל התבוננות , דרך שימת לב למאפיינים של הסוגה ולהיבטים תימטיים וסגנוניים , מעמיקה את ההבנה . כל זה נעשה בעבודה אישית , זוגית וקבוצתית , באמצעות שיח כתוב ושיח דבור המשתלבים זה בזה ומרככים את התשאול . עוד על קריאה ולימוד של שירה ועבודה על שירים אפשר למצוא בפרק " פוגשים שירים " . מטרות תוכן . 1 הכרת ארבעה שירים שהם אבני יסוד בתרבות העברית : " כנרת " ו " ואולי " מאת רחל , " מעבר לים " מאת ביאליק , ו " הליכה לקיסריה " מאת חנה סנש . . 2 הכרת ההקשר התרבותי - היסטורי של הש ירים . יעדים בחינוך לשוני . 1 התלמידים יתרגלו את האפשרות לקרוא שירה ולהתרשם ממנה למרות קיומם של מחסומים לשוניים ופערים בהבנה . . 2 התלמידים יעסקו בהיבטים שונים המאפיינים את הסוגה . . 3 התלמידים יבחינו בין דרכים שונות לתיאור מקום . . 4 התלמידים יתרגלו " קריאה בין השורות " , החיונית כל כך לסיטואציה של קריאת שירה . . 5 התלמידים יתנסו ב " תרגום " של תחושות כלליות ורשמים אישיים – האופייניים לחוויה של קריאת שירה – לכדי טקסט לכיד וקומוניקטיבי . ראו בתכנית הלימודים בחינוך הלשוני , עמ ' 60 , 57 - 56 הישג נדרש 6 הטקסטים בפרק

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר