עמוד:21

בעת הערכת השיח הדבור של התלמידים יש להביא בחשבון כמה היבטים : תוכן ומבנה של דברי התלמידים - התאמה לטקסט עיוני או ספרותי , דיווח על - פי רצף הגיוני , בניית טיעונים וכדומה ; תקינות המבע - ניסוח לשוני נכון , שימוש הולם במילות קישור , הגיי ה ברורה וכדומה ; אופן המסירה של הדברים - שטף , הטעמה , שפת גוף ועוד . לטיפוח ההבעה שבעל - פה יש חשיבות כפולה – היא חושפת את התלמידים לכללי שיח , כמו התאמת המבע לבן השיח , בהירות הניסוח , שימוש באמצעים רטוריים , והיא גם מקדמת מיומנויות של דיון הוגן ומגבירה את הסובלנות לאחר . שיחה בכיתה מאפשרת מגוון של מצבי שיח : דיבור בזוגות וכתיבת הערות למליאה על לוח משותף ( רגיל או דיגיטלי ); דיבור בקבוצות המוביל להצגת המחשבות המשותפות במליאה , אקווריום ( 7 ילדים משוחחים ומסביבם שאר תלמידי הכיתה שרק מוסיפים ומרחיבים ); שיחה קבוצתית בהנחיית המורה של תלמידים שסיימו מטלה קודמת בשעה ששאר תלמי די הכיתה עדיין עוסקים באותה מטלה וכד ' . ( עוד על מיומנויות הבעה בעל - פה תוכלו לקרוא בפרק " למידה בפורומים משתנים " ) 32 ראמ " ה ומשרד החינוך ( . ( 2010 - 2011 ההבעה שבעל - פה – משימות הערכה – גרסה ניסיונית – מהדורה שנייה – מדריך למורה . 33 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים . ( התשס " ג ) . רכיבי החינוך הלשוני . תכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות לבית הספר היסודי הממלכתי והממלכתי דתי ( עמודים . ( 16 - 81 ירושלים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר