עמוד:116

עמודים -192 184 בפעילות 1 רואים במפורש כמות גדולה מ - . 1 , 000 בפעילות זו חוזרים על מבנה האלף ( סעיפים א - ב ) ומזהים כמויות גדולות מאלף ( סעיף ג והדיון ) . בסוף פעילות , 1 אחרי שעוסקים באלף שעל לוח הנקודות , פוגשים לראשונה את כרטיס האלף : הנה כרטיס . 1 , 000 על הכרטיס מצרים 10 משטחים של . 100 בפעילויות 9 - 2 עוסקים בייצוג מספרים בכרטיסי המשטחים ובבית המספרים , בשמות המספרים במילים ובתרגיל המתאים למבנה העשרוני של כל מספר . בעמוד 188 מכירים מושגים חדשים : מספר שיש לו שלוש ספרות הוא מספר תּ לת ספרתי . מספר שיש לו ארבע ספרות הוא מספר ארבע ספרתי . בפעילות 4 מתרגלים את השימוש במושגים אלה . בפעילות 5 רואים מצבים מתוך המשחק " מלחמה " עם ארבעה קלפים . כדאי מאוד לאפשר לתלמידים לשחק במשחק בעצמם . בדוגמה בפעילות 6 הכרטיסים מצוירים עם הצד שעליו מספר ( ולא עם הצד שעליו ציור של משטח ) . תלמידים המעוניינים בכך יכולים לצייר במקום זאת את המשטחים עצמם . את משטח האלף קשה לצייר כי הוא תלת ממדי . אפשר להציע לתלמידים לצייר אותו כמלבן גדול ועליו האות א : כל תלמיד יכול לצייר באופן שנוח לו , ובלבד שיהיה ברור איזה משטח מייצג כל ציור . גם בפעילות 9 אפשר לתאר את המשטחים במספרים ( 100 , 10 , 1 או 1 , 000 ) או לצייר משטחים . אם התלמידים כותבים מספרים , חשוב לוודא שהם כותבים רק את המספרים המתארים את המשטחים ולא מספרים אחרים . עמודים -198 193 בפעילויות 20 - 10 לומדים על רצף המספרים עד , 10 , 000 מציאת המספר העוקב והקודם והשוואת מספרים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר