עמוד:114

בפעילות 15 צריך למצוא את הנתונים בתוך הציור של מפת השמורה ולהסתמך גם על ידע כללי . למשל בסעיף א שואלים כמה עופות יש בשמורה . צריך לדעת אילו מהחיות בשמורה הן עופות ( ינשופים , נשרים ותרנגולים , סה " כ : . ( 320 + 100 + 340 = 760 . 15 במפה כתוב כמה בעלי חיים מכל סוג יש בשמורה . ליד בעל חיים שנזון מבשר מופיע סמל כזה : א . כמה עופות יש בשמורה ? תרגיל : ב . כמה דגים יש ? תרגיל : ג . כמה בעלי חיים שנזונים מבשר יש ? תרגיל : ד . כמה בעלי חיים ההולכים על ארבע ואינם נזונים מבשר יש ? תרגיל : ה . מה ההפרש בין מספר הג ' ירפות ובין מספר האריות ? דיון העריכו : האם יש בשמורה יותר מ - 1 , 000 בעלי ח ים או פחות ? יש חיות שסופרים בכמה סעיפים . הנשרים למשל הם הניזונים מבשר , ולכן סופרים אותם גם בסעיף א וגם בסעיף ג . בסעיף ד צריך להתייחס לשני תנאים – הולכים על ארבע ושאינם ניזונים מבשר . החיות המתאימות בשמורה הן פילים , זברות וג 'ירפות ( סך הכול : . ( 240 + 350 + 103 = 693 סעיף ה יוצא דופן מאחר ששואלים בו על הפרש ובכל הסעיפים האחרים שואלים על סכום . בשמורה יש 103 ג ' ירפות ו - 101 אריות . את ההפרש אפשר למצוא באמצעות תרגיל החיסור : __ = 103 - 101 או בעזרת המשוואה . 101 + __ = 103 תלמידים רבים ימצאו את ההפרש בלי להיעזר בתרגיל כלל . בדיון שבסוף הפעילות התלמידים מתבקשים להעריך אם יש בשמורה יותר או פחות מ - 1 , 000 בעלי חיים . פעילויות של אומדן חשובות מאוד לפיתוח תובנה מספרית . חשוב לבקש מהתלמידים לנמק את תשובותיהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר