עמוד:107

בפתרון זה מניחים שהתלמידים יודעים לחבר בעל פה מאות שלמות ועשרות שלמות למספר . תלמידים שעדיין מתקשים בכך יכולים לפרק את 230 לקפיצות של 100 ו - , 10 כך : בסעיפים א - ג מצוירות כבר קשתות . תלמידים אשר מעוניינים לפרק את הקפיצות לקפיצות קטנות יותר יכולים לעשות זאת מתחת לקשת הגדולה . חשוב לקיים את הדיון המופיע מתחת לדוגמה . בניגוד לעבודה עם המשטחים , שבה מייצגים את שני המחוברים באותו האופן , על ישר המספרים כל מחובר מיוצג קצת אחרת – אחד מהם הוא נקודת המוצא , המספר שממנו מתחילים לקפוץ , והאחר הוא סכום כל הקפיצות ביחד . בגלל הסימטרייה בפעולת החיבור אפשר היה להחליף תפקידים – להתחיל את הקפיצה ב - 230 ולקפוץ . 560 הסכום מיוצג גם הוא כנקודה על הישר , הנקודה שאליה מגיעים אחרי הקפיצות . אפשר לסכם את המבנה של חיבור על הישר כך : בפעילות 5 נעזרים בקפיצות לפתרון תרגילים עם המרה . בכל התרגילים אחד המחוברים הוא עשרת שלמה או כולל יחידות בלבד . בדוגמה מוצגות שתי דרכים לפתרון : . 5 פתרו את התרגילים . דיון הסבירו את שתי הדרכים לפתרון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר