עמוד:99

. 16 פתרו בעזרת המשטחים . בפתרון בעזרת משטחים התלמידים בונים את השלם ( המחוסר 454 ) בכרטיסי המשטחים ומזהים בו את החלק ( המחסר . ( 243 מרחיקים את הכרטיסים של המחסר ובודקים איזה מספר מתאים למשטחים שנשארו ( כדאי להרחיק את הכרטיסים אך לא להחזירם לערמה כדי שיהיה אפשר לראות בדיוק כמה החסרנו ) . פתרון באמצעות הדף המחיק : התלמידים צובעים את השלם ( המחוסר 454 ) בעזרת טוש מחיק , מוחקים בקו ( כדאי להשתמש בטוש בצבע אחר ) את המשטחים המתאימים לחלק ( המחסר 243 ) ובודקים איזה מספר מתאים למשטחים שנשארו צבועים ולא מחוקים . באופן דומה , אפשר לצייר את המשטחים המתאימים לשלם ולמחוק את המשטחים המתאימים לחלק , כך : בכל הדרכים רואים שנשארו שתי מאות , עשרת אחת ויחידה אחת , כלומר התוצאה היא . 211

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר