עמוד:97

בפעילות 10 צריך לבדוק אילו משטחים צריך כל ילד להוסיף למספר שבנה כדי להגיע לייצוג של המספר . 596 תלמידים שמתקשים במשימה יכולים לבנות את המספר המתאים לכל ילד ולהוסיף משטחים בפועל כדי להגיע ל - . 596 פעילויות 12 - 11 הן פעילויות יישום העוסקות בכסף . הכסף משמש כהמחשה נוספת למבנה המספרים . בפעילות 11 התלמידים יכולים להשלים תחילה את תרגיל החיבור לפי הציור ואחר כך לפתור אותו ( בעזרת הציור ) , או לחלופין לחשב תחילה לפי הציור כמה כסף יהיה בקופה ולהשלים את התרגיל לאחר החישוב . בפעילות 12 פותרים משוואות בהקשר של סכומי כסף , כל המשוואות בפעילות הן משוואות חיבור שבהן נתון המספר הראשון . התלמידים מציירים שטרות של 100 ומטבעות של 10 עד שמגיעים למחיר האופניים ( ₪ 390 ) ואז רואים כמה כסף הם הוסיפו . הצעה לפעילות נוספת מציירים קופה ובה 203 שקלים ושואלים : מה צריך להוסיף כדי לקבל 303 שקלים ? אילו שני שטרות נוסיף כדי לקבל 303 שקלים ? ( שני שטרות של 50 ש " ח ) אילו שני מטבעות נוסיף כדי לקבל 210 שקלים ? ( מטבע של 5 ש " ח ומטבע של 2 ש " ח ) אילו 3 שטרות ומטבעות נוסיף כדי לקבל 513 שקלים ? ( שני שטרות של 100 ומטבע של 10 ) בפעילות 13 מופיעות שתי טבלאות חיבור . . 13 השלימו . דיון מה הקשר בין הסכומים בכל טור ? מה הקשר בין הסכומים בכל שורה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר