עמוד:94

אפשר להסתכל רק על החצים שפגעו במאות שלמות ולראות שלעידן יש ניקוד גבוה יותר ( מעל 700 ) מאשר לחבריו ( לאיתי יש בערך 400 ולרואי יש בערך . ( 600 צריך כמובן לוודא שהחצים שפגעו בעשרות השלמות אינם מסתכמים ליותר ממאה . כדי לחשב כמה נקודות בדיוק יש לכל שחקן צריך לחבר 5 מספרים ביחד . הדרך הנוחה היא לחבר לחוד את המאות , את העשרות ואת היחידות . פעילות 8 היא פעילות אתגר . המשימה חידתית יותר ומזכירה שאלות בל " ש . מומלץ לאפשר לתלמידים לעבוד עליה בזוגות או בקבוצות קטנות . התלמידים צריכים לגלות באילו אזורים פגעו חמשת החצים , כך שסכום הנקודות של כל משתתף יהיה תואם לסכום הנקודות הנתון בתחתית הדף . את החצים אפשר לצייר כנקודות או כפסים . הלוח השמאלי ביותר , של רעות , הוא המאתגר ביותר – כדי להגיע ל - 300 עם כל חמשת החצים יש להגיע ל - 100 בעזרת חיבור של ארבעה מספרים . אפשר לחלק את שלושת הסעיפים בין התלמידים כך שכל תלמיד או קבוצת תלמידים יצטרכו לגלות את מיקום החצים של משתתף אחד . אפשר לפתור את הפעילות כך שכל חץ פוגע באזור שונה : אתגר . 8 גם אשל , מיקה ורעות התחרו בקליעה למטרה . כל משתתף זרק 5 חצים . צירו חצים המתאימים למספר הנקדות של כל משתתף וכתבו תרגיל מתאים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר