עמוד:104

בהמשך הפעילות התלמידים מוצאים דרכים שונות לקנות 375 קוביות שוקולד דרך צירופים שונים של אריזות ומתאימים תרגיל שרשרת לכל אפשרות כמו בדוגמה . אפשר למצוא אפשרויות נוספות ולהמשיך את הטבלה במחברת . הנה שתי אפשרויות נוספות : כדאי מאוד להרחיב את הפעילות בעזרת דיון בשאלות האלו : שאלות לדיון : האם אפשר לקנות 375 קוביות שוקולד רק משוקולד לבן ומשוקולד מריר ? ( לא , מאריזות אלה תמיד נקבל מספר קוביות שהוא בעשרות שלמות , ולכן לא נוכל לקבל . 375 ) האם אפשר לקנות 375 קוביות שוקולד משוקולד מנטה ומשוקולד חלב ? ( כן , יש כמה אפשרויות , למשל 7 אריזות שוקולד חלב ואריזה אחת של שוקולד מנטה . ) האם אפשר לקנות 375 קוביות שוקולד שכולן מאותו הסוג ? ( כן , 15 אריזות של שוקולד מנטה . ) באיזו דרך נקנה הכי פחות אריזות ? כמה אריזות נקנה באפשרות זו ? ( 3 אריזות של שוקולד לבן , אחת של שוקולד חלב ואחת של שוקולד מנטה . סה " כ 5 אריזות . ) באיזו דרך נקנה הכי הרבה אריזות ? כמה אריזות נקנה באפשרות זו ? ( 15 אריזות של שוקולד מריר ו - 3 אריזות של שוקולד מנטה . סה " כ 18 אריזות . ) האם יש אפשרות שבה לא קונים שוקולד מנטה ? הסבירו . ( אין אפשרות כזו כי בכל האריזות האחרות כמות הקוביות היא בעשרות שלמות , ולכן כל צירוף שלהן יסתכם למספר בעשרות שלמות . ) כדאי להזכיר לתלמידים שגם כשעוסקים בחשבון חשוב לזכור את תוכן הבעיה . אפשר לשאול : מה בכל זאת אפשר לעשות אם כלל לא אוהבים שוקולד מנטה ? תשובה אפשרית היא , למשל , לקנות קצת יותר קוביות , נניח , 380 באריזות שכן אוהבים , ואת 5 הקוביות שנשארו לתת לאחים קטנים או לשמור למסיבה הבאה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר