עמוד:103

פעילות כתב סתרים ( עמוד 165 ) פעילות כתב סתרים זו היא פעילות הכללה , שכן סימן אי השוויון המתאים בכל סעיף אינו תלוי במספר שמציבים במקום הצורות ( ב " מפתח " של כתב הסתרים ) . בפעילות זו למעשה מכלילים חלק מן השיטות והשיקולים שבהם משתמשים בפעילות . 23 חשוב לזכור שבאותו הסעיף , אותה צורה מייצגת את אותו המספר . סעיפים ג ו - ד עוסקים בקשרים בתרגילי חיסור ולכן עשויים להיות קשים יותר . אפשר להציע לתלמידים להציב מספרים כרצונם , לבדוק מה הסימן המתאים , ולאחר מכן לנסות להסביר למה הסימן הזה יתאים גם אם נציב מספרים אחרים . בפעילות 24 חוזרים על תרגילי כפל וחילוק בתחום לוח הכפל . מטרת החזרה היא הכנה לפעילות 25 הכוללת גם תרגילים כאלה . חשוב לחזור ולתרגל את עובדות לוח הכפל במקביל ללימוד המבנה העשרוני . בפעילות 25 מיישמים את פתרון התרגילים בתחום האלף בהקשר של סדר פעולות חשבון . הנושא " סדר פעולות חשבון " נלמד בפרק קודם , וכאן חוזרים עליו בשילוב התרגילים בתחום המספרים החדש . פעילות 26 היא פעילות חקר פתוחה . בתחילת הפעילות התלמידים מוצאים בעצמם כמה קוביות יש בכל אריזת שוקולד . יש להנחות את התלמידים לבדוק כמה שורות יש בכל חפיסה וכמה קוביות יש בשורה , ולהשתמש בתרגיל כפל ולא למנות את הקוביות אחת - אחת . ברוב המקרים השורות הן של 10 קוביות , ולכן לא קשה לחשב . הנה האריזות השונות ומספר הקוביות בכל אחת מהן : . 26 בחנות השוקולד מוכרים שוקולד בטעמים : מריר , חלב , לבן ומנטה . כל טעם מגיע באריזה בגדל שונה . כמה קביות יש בכל אריזה ? השלימו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר