עמוד:84

עמודים -135 132 פעילות 1 היא פעילות פתיחה . כדאי לאפשר לתלמידים לחשב את כמות קוביות השוקולד של כל מפלצת באופן עצמאי , ולאחר מכן לקיים דיון . . 1 מפלצות השוקולד אוכלות רק שוקולד . כמה קביות שוקולד יש לכל מפלצת ? דיון איך מצאתם את כמות הקביות של כל מפלצת ? באיזה סעיף היה קל יותר למצא הכמות ? אחרי החישובים בשלושת הסעיפים התלמידים מגלים שבסעיף ג , כאשר השוקולדים מסודרים בחפיסות של 100 קוביות , 10 קוביות וקוביות בודדות ( כמו במבנה העשרוני ) , קל מאוד לחשב כמה קוביות שוקולד יש בסך הכול . פעילות 2 היא פעילות להיכרות עם כרטיסי המשטחים . לפני הפעילות מומלץ להציג בפני התלמידים את שלושת המשטחים ( יחידה , עשרת ומאה ) בלי להראות את המספרים המתאימים , ולבקש מהם לחשוב בעצמם מה המספר המתאים לכל משטח . כדאי לעודד את התלמידים למנות ממש ולוודא שבכרטיס העשרת אכן יש 10 יחידות . אפשר לשאול : איך נבדוק שבכרטיס המאה יש 100 יחידות ? כדי לא למנות את כל 100 היחידות , אפשר לבדוק כמה יחידות יש בשורה וכמה שורות יש , ולהתאים תרגיל כפל : . 10 × 10 = 100

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר