עמוד:77

פעילות 6 ( עמוד 124 ) היא פעילות יישום . . 6 א . לקראת יום הספורט הזמינו בתי הספר בעיר כובעים עבור כל התלמידים . אפשר להזמין כובעים רק בחבילות של . 100 כמה חבילות הזמין כל בית ספר ? השלימו בטבלה . ב . כל בית ספר הזמין אוטובוסים . בכל אוטובוס יש מקום ל 50 נוסעים . כמה אוטובוסים הזמין כל בית ספר ? השלימו בטבלה . דיון באיזה בית ספר ישארו יותר כובעים ? באיזה בית ספר יהיו יותר מקומות פנויים באוטובוסים ? אי אפשר להזמין מספר מדויק של כובעים לכל בית ספר כי הכובעים מגיעים בחבילות של , 100 כלומר במאות שלמות . מחד , צריך להזמין כמות שתספיק לכל התלמידים . מאידך , לא רוצים לבזבז את כספי בית הספר על כובעים מיותרים . באופן דומה , אי אפשר להזמין אוטובוסים עם מספר מקומות התואם בדיוק את מספר התלמידים . צריך למצוא כמה אוטובוסים יש להזמין כך שיהיה מקום לכולם , אך לא יהיה אף אוטובוס מיותר . יש לוודא שהתלמידים הבינו את המשימה ואז לאפשר להם למצוא בעצמם דרכי פתרון . במקרה של הכובעים ( סעיף א , תלמידים רבים יוכלו לעגל בראש את מספרי התלמידים בכל בית ספר כלפי מעלה אל המאה הקרובה וכך לענות על השאלות . למשל , בבית ספר " דקלים" המאה השלמה הקרובה ביותר ל - 430 היא , 500 ולכן צריך להזמין 5 חבילות של 100 כובעים . השאלה לגבי האוטובוסים ( סעיף ב ) קשה יותר , ומומלץ להנחות את התלמידים להשתמש בלוח האלף המחיק . על גבי הלוח הם יכולים לסמן קבוצות של 50 ( כל קבוצה מסמנת אוטובוס אחד ) וכך לבדוק כמה אוטובוסים דרושים לכל התלמידים . למשל , בבית ספר דקלים צריך לסמן 9 קבוצות של . 50

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר