עמוד:53

בפעילות 8 פותרים תרגילים שיש בהם שלוש או ארבע פעולות חשבון וגם סוגריים . מובן שככל שיש בתרגיל מספר גדול יותר של פעולות , עלולות להיות יותר טעויות בפתרונו . בתרגילים שיש בהם שתי פעולות בלבד וסוגריים , רוב התלמידים אינם שוגים בפתרון , משום שהם מבצעים תחילה את הפעולה שבסוגריים . בתרגילים שיש בהם סוגריים ושלוש פעולות , תלמידים נוטים לטעות יותר , משום שלאחר פתרון התרגיל שבסוגריים הם מבצעים את שאר הפעולות לפי הסדר משמאל לימין ולא לפי ההסכם של סדר הפעולות שלפיו כפל וחילוק קודמים לחיבור וחיסור . דוגמה לשגיאה כזו : בפעילות 9 יש לבדוק אם תרגיל פתור נכון , ואם לא - יש להוסיף סוגריים כדי שהתרגיל יתאים לתוצאה שבבלון . הנה הפתרונות : . 9 הוסיפו סוגרים ( אם צריך ) כך שהתוצאה של כל תרגיל תהיה המספר שעל הבלון . בפעילויות 12 - 10 התלמידים בונים בעצמם תרגילים לפי דרישות מסוימות – הם צריכים ליישם את כללי סדר הפעולות , ובניית התרגילים יכולה לשמש אמצעי לפיתוח תובנה מספרית ולפיתוח אסטרטגיות פתרון שונות . לתלמידים שמתקשים במציאת תרגיל מסוים כדאי לרמוז רמזים שונים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר