עמוד:52

סעיף ו : ו גם יעל קנתה ממתקים בחנות . הנה התרגיל המתאים לקניות שלה : 5 × 8 + 4 × 7 = מה יכול להיות שקנתה יעל ? כמה היא שלמה ? לתרגיל 5 × 8 יכולה להתאים קנייה של 8 חפיסות ופלים או 5 חפיסות שוקולד . לתרגיל 4 × 7 יכולה להתאים קנייה של 4 חפיסות סוכריות או 7 חפיסות מסטיקים , כלומר יש 4 תשובות אפשריות לקנייה של יעל : יעל קנתה 8 חפיסות ופלים ו - 4 חפיסות סוכריות . יעל קנתה 8 חפיסות ופלים ו - 7 חפיסות מסטיקים . יעל קנתה 5 חפיסות שוקולד ו - 4 חפיסות סוכריות . יעל קנתה 5 חפיסות שוקולד ו - 7 חפיסות מסטיקים . הצעה להרחבת הפעילות : כתבו במחברת שאלות נוספות המתאימות למחירון וענו עליהן . עמודים -101 98 הפעילויות שבעמודים אלה מיועדות לתרגול ולסיכום כל הכללים של סדר הפעולות : סדר פע ֻ ּ ולת החשבון – ס כּוּ ם כּ ל ה כּ ללים : שלב ראשון : פותרים את מה שבסוגרים . שלב שני : פותרים פעלות כפל וחלוק ( לפי הסדר ) . שלב שלישי : פותרים פעלות חבור וחסור ( לפי הסדר ) . כאשר בתרגיל יש פעלות חבור בלבד או פעלות כפל בלבד , מתר לשנות את הסדר ולהוסיף סוגרים בכל מקום שרוצים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר