עמוד:38

גם בפעילות 8 חשוב לדון עם התלמידים בדרכי הפתרון שלהם . דרכים אלה מעודדות את הבנת הקשר בין תרגילים ומחזקות את התובנה המספרית . . 8 פתרו בעזרת התרגיל הפתור . דוגמאות לדרכי פתרון : בסעיף ד אפשר לראות שאחד החלקים של התרגיל המקורי נשאר ( , ( 39 והחלק האחר קטן ב - 38 ) 10 לעומת , ( 48 ולכן התוצאה תהיה קטנה ב - 10 מהתוצאה של התרגיל הפתור , כלומר . 77 בסעיף ה אפשר להסתמך על המבנה החיבורי של שלם וחלקים שנלמד בכיתה ב . אפשר לראות שיש במשוואה אותו שלם ( 87 ) ואותו חלק ( 39 ) כמו בתרגיל הפתור , ולכן המספר החסר יהיה החלק האחר , כלומר . 48 בפעילות 9 אפשר להשלים לתרגילים עם המרה ובלי המרה , וכדאי לעודד תלמידים לתת תשובות משני הסוגים . הנה דוגמה לתשובות כאלה בכל סעיף . אפשר כמובן לקבל תשובות רבות נוספות : . 9 השלימו אפשרויות שונות בכל סעיף .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר