עמוד:21

ב . אחד הגורמים הוא 6 ( עמודים 35 - 26 ) כאמור , היחידה מתחילה בסדרת הכפולות של 6 ובציורי קבוצות המתאימים לה . הציור ממחיש איך התקבלה הסדרה . יש להשלים את הסדרה ואת הציורים ולהיעזר בהם , במידת הצורך , בפתרון התרגילים והשאלות המופיעים בתחתית עמוד 26 ובעמוד . 27 כדי שיהיה קל לקשר בין המקום בסדרה ובין הגורם שכופלים ב - 6 ( לדוגמה , בין הטור השלישי לכפל של 6 בגורם 3 ) לא התחלנו את הסדרה מ - 0 אלא מ - 6 ( הטור הראשון מייצג את התרגיל . ( 6 × 1 נדגים כיצד אפשר להשתמש בסדרת הכפולות של 6 כדי לפתור את התרגילים המופיעים בפעילות 1 ב . זו הסדרה המלאה של הכפולות של : 6 כדי לפתור את התרגיל __ = 7 × 6 אפשר לחפש את המספר בסדרה המופיע מעל הציור של 7 קבוצות של , 6 ולראות שמספר זה הוא . 42 דרך אחרת היא לעבור על סדרת המספרים ולחפש את המספר השביעי בסדרה ולראות שמספר זה הוא . 42 כדי לפתור את התרגיל __ = 48 : 6 אפשר לחפש את 48 בסדרת המספרים ולבדוק כמה קבוצות של 6 מופיעות בציור המתאים לו ( 8 קבוצות ) . דרך אחרת היא לעבור על סדרת המספרים ולחפש מהו המקום של מספר זה בסדרה ( המקום השמיני ) . כדי לפתור את המשוואה __ × 6 = 12 אפשר לחפש את 12 בסדרת המספרים ולבדוק כמה קבוצות של 6 מופיעות בציור המתאים לו ( 2 קבוצות ) , או שאפשר לחפש מהו המקום של 12 בסדרת המספרים ( המקום השני ) . חשוב לקיים דיון עם התלמידים על דרכי הפתרון השונות . לאחר דיון כזה אנו מצפים שכל תלמיד יבחר בדרך הנוחה לו , ולבסוף יגיע לשליטה בעל - פה בתרגילים אלה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר