עמוד:254

המשימה מציבה אתגר חשיבתי שמצריך שימוש בתהליך התיכון לפיתוח המוצר . התהליך משלב חקר מדעי ) לדוגמה , בדיקות של תכונות חומרים . ) בתהליך תכנון ובניית המוצר הטכנולוגי התלמידים נעזרים בנווט תהליך התיכון . משימת האתגר היא משימת ביצוע בהקשר לתהליך פתרון בעיות . משימת ביצוע היא אחד הכלים של הערכה חלופית . למשימה יש פוטנציאל להערכת ידע , מיומנויות חשיבה ועשיה , עבודת צוות ועוד . מחוונים להערכת תהליכי חקר ופתרון בעיות נמצאים באתר הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה . מצטרפים לאתגר משימתכם : לתכן מוצר אשר יכול לעזור לכם לבצע פעולה כלשהי בחיי היומיום . המוצר ירחיב את היכולת של הידיים והרגליים . המוצר יכול להיות דגם או מוצר . בתכנון חשוב להתחשב בדרישות מהמוצר הבאות : נ וֹ ח וּ ת בהפעלה בטיחות בשימוש שמירה על הבריאות שיפור הביצוע של כלי קיים או של היד / הרגל הנחיות בחר וּ אחת מהאפשרויות הבאות : • זה וּ צ ֶרֶךְ או ב ְּ ע ָ י ָ ה מחיי היומיום שבה אתם זקוקים להגברה של תפק וּ ד הידיים או הרגליים שלכם . זוהי בעיה שאין לה פתרון והייתם רוצים לפתור אותה . לדוגמה : להגיע למקומות רחוקים , להפעיל כוח רב , לבצע פעולות מדויקות מאד ועוד . זהו קושי בתפקודו של מוצר קיים , שמגביר את יכולת הפעולה של הידיים או של הרגליים שאותם הייתם רוצים לפתור . בתכנון המוצר ובתהליך החקירה חשוב להתייחס לשאלות כגון : מהי מטרת המוצר ? כיצד המוצר יגביר את היכולת לבצע פעולה ? כיצד יותאם המוצר לתנועות הידיים / הרגליים ? כיצד יותאם המוצר לגודל של איבר הגוף ? מה יהיה המשקל של המוצר ? מאיל וּ חומרים יהיה עשוי ? איל וּ רכיבים יהיו במוצר ? איל וּ בדיקות תצטרכו לערוך כדי להתאים את תכונות החומר למוצר ?

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר