עמוד:243

כדי להבין את העיקרון שפעולת כל חלק בגוף תלויה בפעולה של חלקים אחרים מומלץ להביא דוגמה מוכרת , למשל מכונית . כאשר המכונית מפורקת לחלקים היא אינה פועלת משום שחלקיה השונים תלויים בפעולתם זה בזה כדי לבצע את המטרה המשותפת : נסיעה . באופן דומה , כדי להבין את התרומה הייחודית של כל מערכת כדאי לשאול שאלות כגון כיצד תושפע היכולת שלנו לנוע אם לא נספק לגוף חמצן ) מערכת הנשימה , ) אם לא נספק לגוף מזון ) מערכת העיכול , ) אם הדם לא יגיע לאיבר מסוים בגוף ? ועוד . שאלות . 1 עמרי רץ . רגליו נעות במהירות . העתיקו את המשפטים הבאים בסדר הנכון . א . השריר מתכווץ . ב . הרגל מתרוממת . ג . הגידים מושכים את העצם . ד . הגידים נמתחים . ה . הרגל מתיישרת במפ רָ ק . ו . המוח מעביר פקודה לשרירים להתכווץ . . 2 אילו איב רִ ים ומערכות בגוף משתתפים בפעולות שמבצעים הילדים בתמונות ? א . בחרו תמונה אחת . ב . איזו תנועה מבצע / ת הילד / ה ? ג . אילו איברים או מערכות משתתפים בתנועה . ד . לכל איבר או מערכת בגוף כתבו כיצד תושפע התנועה בלעדיו . . 3 מדוע שיתוף הפעולה בין האיב רִ ים השונים של הגוף חיוני לפעולה ?

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר