עמוד:241

חושבים ועושים טכנולוגיה בפעילות התלמידים מתבקשים לחקור את מנגנון התנועה של רובוט תוך כדי השוואה למנגנון התנועה של גוף האדם . החקירה מזמנת הבניה של ידע טכנולוגי אודות הקשר בין מבנה של מוצר ) הרובוט ( לבין תפקודו וכן הרחבת המשמעות אודות הקשר שבין מבנה שלד האדם לתפקודיו . לביצוע הפעילות מומלץ מאוד להביא לכיתה דגם קטן של רובוט . האם רובוט יכול לרקוד כמו בני אדם ? ) העשרה ( ציוד : רובוט אמיתי או וירטואלי . התבוננו ברובוט שלפניכם והשיבו : . 1 האם לרובוט יש שלד ? . 2 האם לרובוט יש שרירים ? . 3 תאר וּ כיצד הרובוט נע . . 4 תאר וּ מהם הרכיבים המאפשרים את פעולת הרובוט ) הזרועות ? הראש ? הרגליים ? כפות הידיים . )? . 5 בדקו : האם לרובוט יש מפרקים ? פרטו אילו מפרקים . היעזרו במידעון מפרקי השלד ובאיורים בעמוד . 237 . 6 האם הרובוט יכול לבצע תנועות שבני האדם אינם יכולים ? . 7 האם יש תנועות שבני האדם יכולים לבצע והרובוט אינו יכול ? . 8 מה במבנה גוף הרובוט מאפשר לו לבצע תנועות ? . 9 האם רובוט יכול לרקוד כמו בני אדם ? נמקו את תשובתכם . . 10 היעזרו במקורות מידע והביאו דוגמאות לשימושים שעושים בני אדם ברובוט . עצמי הלמידה שלד ושרירים , שלד ויציבה מכילים הדמיות תלת ממדיות של השלד . בעצם הלמידה שלד ויציבה ניתן להפעיל את השלד ולכופפו לאחור ולפנים . התלמידים לומדים על חוליות השלד ועל גמישותו , ומתנסים בפעילות בנושא יציבה נכונה . בעצם הלמידה שלד ושרירים התלמידים מוזמנים לכופף יד ורגל וללמוד על מפרקים , עצמות , שרירים וגידים . אל הרשת . 1 היכנסו לאתר אופק במדע וטכנולוגיה . . 2 בחרו בכיתה ד . . 3 בחרו בנושא : גוף האדם ובריאותו . . 4 היכנסו לפעילויות : שלד ושרירים ולפעילות שלד ויציבה . א . הפעילו את השלד שבהדמיה . ב . קִרְ א וּ את שמות העצמות ואת השרירים המניעים אותם . ג . בצעו את הפעילויות הנלוות .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר