עמוד:239

. 3 ברגל : עצמות הרגל ועצמות כף הרגל . א . מ ַשׁשׁוּ מתחת לברך , במקום שבו קרובה העצם לעור . ב . מ ַשׁשׁוּ מעל הברך , ותוכלו לחוש בשריר . ג . בעט וּ באוויר . הרגישו כיצד השריר שמעל הברך מתכווץ ומניע את עצם השוק . ד . כופפו וישרו את אצבעות הרגליים . תאר וּ מה אתם מרגישים כשאתם מרימים את אצבעות הרגליים ? ה . נסו להסביר : מה מניע את הרגליים ? . 4 ביד : עצמות כפות הידיים . א . הניעו את אצבעות כפות הידיים כאילו אתם מנגנים בפסנתר . ב . נסו להסביר : מה מניע את עצמות האצבעות ? . 5 בעמ וּ ד הש דְרָ ה : החוליות . א . התכופפו קדימה ממצב של עמידה , אחר כך התכופפו לאחור ואחר כך לצדדים . ב . נסו להסביר : מה מכופף את עמ וּ ד הש דְרָ ה שלכם ? חלק ב : סיכום התצפיות היעזרו בתוצאות התצפיות ובמידעון שרירים מניעים את העצמות שבעמוד הבא והשיבו על השאלות . . 1 מה מחבר שריר לעצם ? . 2 מה קורה לגיד כששריר מתכווץ ? . 3 מה קורה לעצם כאשר שריר מושך גיד ? . 4 סכמו : אילו איברים משתפים פעולה ביצירת תנועה של הגוף ? . 5 התבוננו באיור המתאר את המבנה הפנימי של כף רגל האדם ) בעמוד הבא . ) א . זהו באיור את עצמות כף הרגל , את השרירים ואת הגידים . ב . תארו כיצד מתבצעת התנועה של הרמת העקב . התובנות המצופות בעקבות ביצוע המשימה הן שביצירת התנועה של הגוף משתתפים השלד והשרירים . במנגנון התנועה שותפים גידים המחוברים בקצה אחד לשריר ובקצה השני לעצם . התכווצות השריר גורמת לגיד להימתח ולמשוך את העצם המחוברת אליו .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר