עמוד:232

חלק א : תצפית בשלד שימו לב ! כשאתם ממששים בגוף וחשים משהו קשה - יותר קשה ממה שמסביב לו - זוהי עצם . . 1 מזהים עצמות א . זה וּ באיור , בגופכם ובדגם של השלד את העצמות בכל אחד מחלקי הגוף הבאים : בראש : את עצמות הגולגולת ואת עצמות הלסת . בבית החזה : את עצם החזה ואת הצלעות . בעמוד השדרה : את החוליות . באגן הירכיים : את עצמות האגן . בגפיים העליונות : את עצם הזרוע , את המרפק , את עצמות האמה ואת עצמות כף היד ) הכוללות גם את האצבעות . ) בגפיים התחתונות : את עצם הירך , את הברך , את עצמות השוק ואת עצמות כף הרגל ) הכוללות גם את האצבעות . ) ב . שׁ ער וּ : אילו תפקודים יש לעצמות בכל אחד מחלקי הגוף ? . 2 מתבוננים בגודל ובצורה א . התבוננו בגודל ובצורה של העצמות הבונות את השלד . ב . הביאו דוגמאות לעצמות קטנות , לעצמות ארוכות ולעצמות שטוחות . ג . ציינו באיל וּ מחלקי השלד יש עצמות כאלה . ד . שׁ ער וּ איזה תפק וּ ד יש לכל אחד מסוגי העצמות האלה ? על מה מבוססת ההשערה שלכם ? מפעילות זו אפשר ללמוד כי הגוף בנוי מעצמות מרובות בגדלים ובצורות שונות . חשוב לדון עם התלמידים בשאלה : האם אפשר היה לבצע מגוון תנועות אילו השלד היה עשוי מקשה אחת ? מבנה שלד האדם

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר